خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب:
فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب گفت: هماهنگی ارتش با نیروهای انقلابی و امام راحل یکی از دلایل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.
کد خبر: ۸۸۴۸۵۶۸
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

امیر سرتیپ دوم علی ظرفی یگانه پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: آمریکایی ها ارتش را نیروی مقابل و برای سرکوب انقلاب می پنداشتند؛ آنها با اعزام مستشاران نظامی سعی در قرار دادن ارتش در مقابل نیروهای انقلابی و مردم داشتند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این سرمایه ملی در اختیار نظام قرار گرفت. بلافاصله پس از پیروزی انقلاب، زبان های بسیاری عنوان می کردند که باید ارتش را منحل کرد که برخی افراد ناآگاه انقلابی و برخی دیگر هم عناصر ضدانقلاب بودند که از دشمنان انقلاب خط می گرفتند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب تصریح کرد: اگر تاریخ انقلاب را ملاحظه کنید اولین شهید ترور سپهبد قرنی بود؛ ارتش در دوران انقلاب تلاش های بسیاری کرد و در دوران دفاع مقدس نیز دشمن را سرکوب و مقابل آن ایستاد. آموزش نیروهای مردمی، متوقف کردن ماشین های صدام، از جمله اقدامات ارتش در زمان دفاع مقدس بود.

امیر سرتیپ دوم ظریفی یگانه بیان کرد: امروز، ارتش همدوش مردم و سایر نیروهای نظام یار، یاور و گوش به فرمان ولایت امر است؛ امروز امنیتی که در مرزهای خوزستان داریم در واقع مدیون نیروهای مسلح است. امروز در نقطه صفر مرزی کشاورزانمان به صورت شبانه روز مشغول به کشاورزی هستند و این آمادگی را داریم که به هر گونه یاوه گویی های دشمن پاسخ داده و آمادگی دفاع از مرزهای ایران اسلامی را داریم.

وی خبر داد: فردا رژه ای را برگزار می کنیم که گوشه ای از توانمندی های ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب در ارتباط با تعداد شهدای ارتش گفت: ۴۹ هزار و ۵۰۰ شهید را تا امروز تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردیم. بیشترین تعداد این شهدا متعلق به دوران دفاع مقدس هستند.

امیر سرتیپ دوم ظریفی یگانه در ارتباط با توانمندی های ارتش بیان کرد: ارتش امروز نیرومحور است و به نیروهای مؤمن، جوان و خلاق اتکا دارد. همچنین تعمیرات و نگهداری تجهیزات نیز توسط نیروهای متخصص خود ارتش انجام می شوند.

وی با اشاره به رونمایی از تعدادی از سلاح ها گفت: سلاح هایی را با توجه به تهدیدهای امروزه طراحی کرده ایم همچنین در تمامی زمینه ها و حتی کشور و حتی حضور در انتخابات آمادگی تأمین امنیت را داریم.

فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب گفت: اسفند امسال ۳۸ وابسته نظامی از ۳۸ کشور را میزبانی کردیم که از مناطق عملیاتی بازدید و حضور و بازدید آنها در ساعت ۲۳ از مناطق صفر مرزی نشان دهنده  امنیت کامل ایران است.

امیر سرتیپ دوم ظریفی یگانه در ارتباط با پدافند غیرعامل گفت: کلیه اقداماتی که برای حفظ در مقابل تلفات دشمن انجام شود را پدافند غیرعامل می گویند که دو بخش تأسیسات دارد و بخش دیگر نیز نیروهای مسلح هستند که در این بخش آمادگی بسیار خوبی داریم. در مقابل کوچکترین تهدیدات وارده نیروها و تجهیزات را مستقر و از تهاجم اولیه حفظ و بعد دفاع می کنیم. همچنین در حوزه های شهری نیز به عنوان مشاوره وارد عمل می شویم.

وی در ارتباط با پاکسازی میادین مین گفت: چند نوع میدان مین از جمله حفاظت شده، فریبنده، ایضایی و غیره داریم و پاکسازی میادین مین نیازمند داشتن نقشه آن منطقه هست و اکثر میادین ایجاد شده از سوی دشمن و خودمان پاکسازی شده و مشکلی در این زمینه نداریم. به دلیل کنترل افراد غیرمجاز برای ورود و خروج از کشور تعدادی میادین مین در منطقه های ممنوعه و قرمز مرز طراحی کرده ایم.

فرمانده قرارگاه منطقه ای و ارشد ارتش در جنوب غرب در خصوص فعالیت های انجام شده در زمینه محرویت زدایی گفت:

امیر سرتیپ دوم ظریفی یگانه بیان کرد: بر اساس نیاز خود نیروهای خوب، باهوش، توانمند و مؤمن را جذب می کنیم و امروز هم دفتر جذب نیروی ما در منطقه فعال هست که یکی از این دفاتر جنب استانداری خوزستان است.

وی در پایان اظهار کرد: مهمترین برنامه های سالروز ارتش، رژه فردا ساعت هشت و نیم صبح  است که همزمان با سراسر کشور در اهواز و دزفول اجرا می کنیم. در بحث های فرهنگی برنامه هایی توسط عقیدتی ـ سیاسی برنامه ریزی شده است که از آن جمله می توان به غبارروبی شهدا، تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و بازنشستگان ارتش، دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان و همایش پیاده روی اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها