آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفت: نقش بانوان در تربیت نسل انقلابی، مدیریت خانواده و تربیت فرزندان که یکی از مسائل راهبردی انقلاب اسلامی است، قابل‌چشم‌پوشی نیست چراکه تفکر انقلابی به‌وسیله مادران جامعه از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۸۶۳۱
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان البرز، با گرامیداشت ایام مبارک ماه رجب و تقدیر از عملکرد حجت‌الاسلام بنی احمدی به‌عنوان رئیس سابق این مرکز، بیان داشت: انقلاب اسلامی در همه‌ی شئون جامعه تحولات عظیمی را به وجود آورد که یکی از آن‌ها ارتقای جایگاه اجتماعی بانوان بود.

نقش اصلی در زمینه‌سازی تمدن اسلامی، بر عهده بانوان جامعه است

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: گسترش حوزه‌های علمیه بخصوص شکوفایی حوزه‌های علمیه خواهران یا تحولات عرصه‌ی پژوهش و تفکر، بعضی دیگر آثار سازنده‌ی انقلاب اسلامی است که البته هنوز هم جای پیشرفت و تعالی دارند.

وی با تأکید بر تشکیل هیات های اندیشه‌ورز بانوان، گفت: امروز، سبک زندگی اسلامی و زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی یکی از مسائل مهم امروز است که بخش اعظم آن متوجه بانوان است و باید در حوزه‌های علمیه موردبحث قرار گیرد.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت:  بخش عمده تمدن سازی اسلامی بر عهده‌ی بانوان است و همین مسئله، اهمیت بالای تقویت و تعالی حوزه‌های علمیه خواهران را بیشتر نمایان می‌کند.

وی ادامه داد: نقش بانوان در تربیت نسل انقلابی، مدیریت خانواده و تربیت فرزندان که یکی از مسائل راهبردی انقلاب اسلامی است، قابل‌چشم‌پوشی نیست چراکه تفکر انقلابی به‌وسیله مادران جامعه از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: باوجود کارهای خوبی که در این زمینه انجام‌شده، هنوز هم ظرفیت‌های بالایی بلااستفاده باقی‌مانده‌اند و باید با طرح چشم‌انداز و برنامه‌ریزی مناسب این توانایی‌ها را عملیاتی نمود و مورد بهره‌برداری قرار داد.

وی با اشاره به فعالیت شدید دشمن انقلاب اسلامی برای تخریب مبانی اعتقادی جامعه، بیان داشت: در مقابل دشمن تنها نباید به دفاع اکتفا کرد؛ بلکه باید حالت تهاجمی داشت و با جدیت وارد کارزار علمی و فرهنگی در عرصه‌های مختلف شد.

وظایف حوزه‌های علمیه به‌خصوص حوزه‌های علمیه خواهران در این برهه بسیار حساس و مهم است؛ ارتباط حوزه با جامعه باید بیشتر باشد و پاسخ به نیازهای فقهی و دینی بانوان جامعه از این طریق تأمین گردد تا فرقه‌ها و نحله‌ها نتوانند با سو استفاده از خلأ موجود به اشاعه‌ی تفکرات انحرافی خود به نام دین بپردازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها