استاد اقتصاد دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت :در سال ۹۵ که با نامگذاری اقدام و عمل همراه بود انتظارات در حد مطلوب برآورده نشد لذا امسال مقام معظم رهبری شفاف تر و مشخص تر وارد این موضوع شده اند و بر دو مسئله اصلی تولید و اشتغال تاکید داشته اند .
کد خبر: ۸۸۴۸۶۳۶
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، حسین مهرابی بشرآبادی استاد اقتصاد کشاورزی دانشگاه شهید باهنر کرمان در رابطه با تبیین شعار سال ” اقتصاد مقاومتی ؛ تولید –اشتغال ” اظهار داشت : شعارسال ۹۶۶ ادامه دهنده بحث های اقتصاد مقاومتی سال های گذشته است ، زیرا تنها راه برون رفت از مشکلاتت اقتصادی کشور اقتصاد مقاومتی است .
انتظارات اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ در حد مطلوب برآورده نشد 
وی گفت : در سال ۹۵ که با نامگذاری اقدام و عمل همراه بود انتظارات در حد مطلوب برآورده نشد لذا امسال مقام معظم رهبری شفاف تر و مشخص تر وارد این موضوع شده اند و بر دو مسئله اصلی تولید و اشتغال تاکید داشته اند .
تک تک مردم و مسئولین باید در قبال شعار سال پاسخگو باشند
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد : تک تک مردم و مسئولین باید در قبال شعار سال پاسخگو باشند تا مشاهده شود که در حوزه تولید چه کارهایی انجام می شود و اشتغالزایی آن تا چه حد بوده است .
مهرابی با بیان این که تولید و اشتغال به صورت مشخصی به یکدیگر پیوند خورده اند ، عنوان کرد : تولید عمدتا تابعی از سرمایه و نیروی کار هستند و در حقیقت تولید از دو عامل مهم سرمایه و نیروی کار تشکیل شده است ومطمئنا به دنبال افزایش تولید، تقاضا برای نیروی کار به وجود خواهد آمد و به طور کلی رابطه تنگاتنگی بین این دو مقوله وجود دارد  .
رئیس منطقه سه دانشگاه فنی و حرفه ای کشور توضیح داد : تک تک مردم باید از لحاظ فرهنگ کار مسائلی را مد نظر قرار دهند و این فرهنگ کار نیازمند ارزشگذاری سیستم اجتماعی و خیلی مسائل دیگر است .
وی تصریح کرد : کار کردن تنها با شعار دادن میسر نمی شود و از طرفی تولید هم وقتی رونق می گیرد که تولید کننده بتواند محصول خود را در بازار به فروش برساند ، بنابراین تولید برای بالارفتن نیازمند یکسری ضوابط و زیرساخت هاست و یک سری ممنوعیت ها و تعرفه هایی را برای ورود محصولات خارجی می خواهد .
مسئله دانش بنیان باید در تولید داخلی مد نظر قرار گیرد 
این استاد دانشگاه در پایان اظهار کرد : باید در تولید مسئله دانش بنیان مد نظر قرار گیرد و دانشگاه ها و صنعت با هم ارتباط  قوی برقرار کنند تا بتوانند از فن آوری و افراد متخصص استفاده نمایند و با تولید کالای داخلی با کیفیت بالا ایجاد رقابت در بازار را ایجاد کنند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات