عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

کاهش نرخ تورم در کنار رکود عمیق بازار اتفاق افتاده/قدرت خرید مردم به شدت کاسته شده است

رجبی گفت: قسمتی از تورم حاصل از فعالیت اقتصادی دولت و بخشی از آن مربوط به قدرت خرید مردم است اکنون در بازار مردم خیلی خرید نمی کنند تا عرضه زیاد باشد.
کد خبر: ۸۸۴۸۷۰۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰

عبد الکریم رجبی، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به نرخ تورم موجود در بازار گفت: تورم به این معنا است که اجناس در بازار ارزان نمی شود و تنها از افزایش پر شتاب قیمت ها جلوگیری می کند.این اقدام موجب می شود تغییر نرخ تورم در بین مردم زیاد محسوس نباشد. چون انتظار مردم این است که کالا ارزان شود و در زندگی شان ملموس باشد.

کاهش نرخ تورم در کنار رکود عمیق بازار

وی افزود: قسمتی از تورم حاصل از فعالیت اقتصادی دولت و بخشی از آن مربوط به قدرت خرید مردم است اکنون در بازار مردم خیلی خرید نمی کنند تا عرضه زیاد باشد.

این اقتصادان تصیح کرد: چون تولید ما در بازار عرضه نمی شود و گردش مالی وجود ندارد؛ مردم هم در حوزه گردش مالی شرکت ندارند و نقدینگی خیلی نیست کاهش نرخ تورم خود را نشان نخواهد داد.لازمه این کار این است در عین جلوگیری از افزایش نرخ تورم باید اقدام پایدار انجام داد.

رجبی تصریح کرد: چون ما در کشور رونق نداریم و رکود در بازار و همه حوزه ها از جمله مسکن، کالا و... حکم فرما است طبیعتا قسمتی از این کاهش تورم هم بر اساس کاهش قدرت خرید مردم و میزان عرضه و تقاضا در بازار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار