خبرهای داغ:
رئيس سازمان بسيج اصناف و بازاريان و تجار كشور:

مديريت هاي انقلابی و کارآمد حلال مشكلات اقتصادي است

رئيس سازمان بسيج اصناف و بازاريان و تجار كشور گفت: حلال مشكلات اقتصادي مديريت هاي متدين، انقلابي، كارآمد، پرانگيزه و شجاع است
کد خبر: ۸۸۴۸۷۳۱
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، غلامرضا حسن پور رئيس سازمان بسيج اصناف و بازاريان و تجار كشور در نشست شوراي همفكري سازمان بسيج اصناف كه با حضور فرماندهان، حوزه هاي مقاومت بسيج اصناف شهرستان ها و رؤساي اتاق اصناف استان سمنان در سالن جلسات سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان برگزار شد، با گراميداشت ياد و خاطره شهدا به ويژه شهداي اصناف در دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: به فرموده رهبر كبير انقلاب امام خميني(ره) زيربناي يك كشور توحيد است و بايد گفت بر اين اساس اگر توحيد داشته باشيم اقتصاد، فرهنگ و سياستمان نيز درست مي شود.

وي افزود: اگر از نظر اقتصادي، فرهنگي و سياسي مشكلي ايجاد شود يعني بناي توحيدي انسانها به هم ريخته است كه در اين حوزه ها مشكل ايجاد مي شود.

رئيس سازمان بسيج اصناف و بازاريان و تجار كشور با بيان اينكه با استقرار حكومت اسلامي اولويت اول و اصلي كشور مسئله اقتصاد است، بيان داشت:‌9 سال است كه رهبر معظم انقلاب بر مسئله اقتصاد تأكيد دارند و مي فرمايند هدف اصلي دشمن فشار اقتصادي است و دشمنان متوجه پاشنه آشيل ما شده اند و فهميده اند كه نقاط ضعف ما كجاست.

حسن پور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در يكي از سخنراني هاي خود مواردي از خدمات دولت را اشاره كردند و در سؤالي فرمودند كه آيا حركت عمومي نظام مشكل داشته است و سپس به نكته اي كلي اشاره كردند كه علت اصلي مشكلات اقتصادي مديريت ها،‌ كمبودها و ناتواني برخي از مديران بوده است نه حركت عمومي نظام اسلامي.

وي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب گفت: حلال مشكلات اقتصادي مديريت هاي متدين، انقلابي، كارآمد، پرانگيزه و شجاع است و اين مديريت هاي كارآمد يك تجربه اساسي در انقلاب است كه نمونه آن را در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد بوديم كه جواناني با 19 سال و كمتر فرمانده هان بزرگ جبهه هاي نبرد حق عليه باطل بودند و بنابراين بايد جنس مديريت ها همان جنس فرماندهي فرماندهان پرانگيزه آن دوران ها باشد كه مشكلات حل و فصل شود.

رئيس سازمان بسيج اصناف و بازاريان و تجار اظهار داشت: برخي مي گويند فقط بايد كار تجاري انجام دهيم و نمي توانيم كار توليدي انجام دهيم و رهبري فرموده اند به دو دليل امكان پيشرفت اقتصادي در كشور وجود دارد يكي وجود ظرفيت هاي بالقوه و بالفعل و ديگري وجود ذخاير و نيروي انساني در كشور است و بر اين اساس اگر ما مي توانيم در هسته اي و موشكي پيشرفت داشته باشيم پس قطعا مي توانيم در حوزه توليد نيز پيشرفت كنيم و با استفاده از نيروي انساني و ذخاير خدادادي كشور را متحول و كشور را در بخش اقتصادي توسعه دهيم.

حسن پور تأكيد كرد: اقتصادي كه مبتني بر توليد قوي،‌ مديريت كارآمد و توانايي هاي داخلي باشد ديگر آن كشور با پايين و بالارفتن ارز و تحريم و ديگر مسائل به هم ريخته نمي شود.

وي از نتايج مثبت پيشرفت اقتصادي را ارزشمند شدن پول ملي، اثرگذاري بر قيمت جهاني نفت، بالارفتن قدرت خريد مردم و امنيت و اقتدار ملي عنوان كرد.

رئيس سازمان بسيج اصناف و بازاريان و تجار با اشاره به فرمايش رهبري در خصوص شاخص هاي مثبت و منفي اقتصاد بيان داشت: دولت در بخش اقتصادي در دو مورد شاخص مثبت داشته است كه يكي مهار تورم و ديگري رشد مثبت اقتصادي است و در دو مورد شاخصش منفي بوده است كه يكي ركود و ديگري رشد منفي سرمايه گذاري كه از جمله آن را مي توان در بخش مسكن عنوان كرد و با اين وجود مي شود گفت دو طرف اقتصاد بسته شده است چرا كه نرخ تورم پايين اما ركود در طرف مقابل افزايش يافته و اين به معناي اين است كه پيشرفتي را نمي توان شاهد بود.

حسن پور با تأكيد بر حركت جهادي در حوزه اقتصاد گفت: براي رفع خلأهاي اقتصادي بايد بر توليد ملي تكيه تا استعدادها در حوزه اشتغال شكوفا شود و ناهنجاري هاي اجتماعي كاهش و نشاط ملي ايجاد شود.

وي بيان داشت: اصناف و بازار نمي تواند تكيه به دولتي كه نگاهش به بيرون است؛ داشته باشد و بايد اين ديد با فكر، همراهي و اعتمادسازي تغيير يابد.

رئيس سازمان بسيج اصناف و بازاريان و تجار با بيان اينكه به علت عدم تحرك و ايستايي بازار مصرف خيلي از توليدي ها تعطيل شده اند، تصريح كرد: پيش نياز توليد ملي بازار مصرف است و اگر اين باز راه بيفتد و رونق يابد توليد نيز پررونق مي شود و به راه مي افتد.

حسن پور با اشاره به اينكه 6 برنامه در اولويت برنامه هاي سال 96 سازمان اصناف قرار گرفته است، گفت: سال گذشته سال تثبيت كارگروه هاي اصناف بود و امسال با آسيب شناسي برنامه هاي سال گذشته گام هاي مهمي را در حوزه هايي همچون مبارزه با قاچاق، ورود كالاهاي خارجي كه مشابه داخلي دارند برخواهيم داشت و تمركز ما بر توجه جدي بر فرهنگ سازي و تمركز بر توليد و مصرف كالاهاي داخلي و شناسايي ظرفيت هاي استان ها در بخش هاي مختلف تجاري و اصناف خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها