یک مسئول طرح تولید و اشتغال سازمان میراث فرهنگی:

آینده گردشگری و بوم گردی در استان سمنان روشن است

مسئول حوزه گردشگری طرح ضربتی تولید و اشتغال سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در استان های تهران، قزوین، البرز و سمنان گفت: آینده گردشگری و بوم گردی در استان سمنان روشن است.
کد خبر: ۸۸۴۸۷۳۲
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، علیرضا زمانی امروز و پس از اتمام بازدید از روستاهای هدف گردشگری ابر و چاشم ، در گفت و گويي افزود: استان سمنان از نظر فضاهای طبیعی، فرهنگی و تاریخی از بهترین استانهای کشور است.
وی یکی از ویژگی های ارزشمند استان سمنان را وجود مردم این استان عنوان کرد و گفت: مردم استان سمنان به گردشگر پذیری علاقمند هستند و شرایط مستعدی برای توسعه گردشگری در استان سمنان و روستاهای هدف گردشگری این استان فراهم است.
زمانی با بیان اینکه برای اجرای طرح ضربتی اشتغال سازمان میراث فرهنگی در استان سمنان، دو روستای هدف گردشگری شامل "ابر" شاهرود و "چاشم" مهدیشهر انتخاب شده است، افزود: کارشناسان سازمان میراث‌فرهنگی به اتفاق معاونت
های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اداره کل، ظرفیت تولید و اشتغال را در این دو روستا ارزیابی کردند.
وی گفت: روستای کم نظیر ابر با وسعت مناسب و برخورداری از جنگل و طبیعت بکر و مردم علاقمند به توسعه گردشگری در این منطقه، از تمام الزامات لازم برای توسعه گردشگری برخوردار است.
وی افزود: روستای چاشم نیز به دلیل برخورداری از مواهب طبیعی از مناطق کم نظیر کشور است که مردم استانهای همجوار می توانند با فاصله زمانی مناسب به این روستا سفر کنند.
زمانی گفت: مردم این روستا دارای سطح فرهنگی و اجتماعی بالایی هستند و مناظر طبیعی این روستا، حیرت انگیز و رویایی است و به همین دلیل می تواند علاقمندان زیادی را به خود جلب کند.
وی، وجود هنرمندان شاخص و با انگیزه در این دو روستا و تولیدات صنایع دستی منحصر به فرد از جمله نمد و گلیچ را در توسعه گردشگری این مناطق موثر دانست و افزود: این مناطق باید در سطح بین المللی معرفی شوند.
وی با بیان اینکه گردشگری، اقتصاد جایگزین کشور و منجر به توسعه پایدار و اشتغالزایی می شود، ابراز امیدواری کرد: اجرای طرح ضربتی اشتغال سازمان میراث فرهنگی، زمینه ساز مهاجرت معکوس روستائیان، ایجاد واحدهای بوم گردی
اقامتی، پذیرایی، آموزشی و صنایع دستی و افزایش تورگردانی شود.
مسئول حوزه گردشگری طرح ضربتی تولید و اشتغال سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در استان های تهران، قزوین، البرز و سمنان گفت: از ابتدای هفته جاری اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در 73 روستای هدف گردشگری کشور آغاز شده است.
بر اساس این طرح، زیرساخت‌های گردشگری، مواریث فرهنگی و تاریخی و ظرفیت‌های صنایع‌دستی هر روستا در زمینه ایجاد اشتغال پایدار بررسی می شود.

شناسایی استعدادها و قابلیت های روستاهای هدف گردشگری و فراهم کردن زمینه میزبانی شایسته مسافران و گردشگران در روستاهای هدف گردشگری و افزایش اشتغال و تولید صنایع دستی از جمله اهداف اجرای این طرح است.
در استان سمنان تا کنون 40 روستای هدف گردشگری شناسایی شده است.

روستای هدف گردشگری چاشم در فاصله 24 کیلومتری شمال شهر شهمیرزاد و 49 کیلومتری شمال شهر سمنان در دامنه کوه نیزوا ، در كنار كوهستان با چشم اندازهاي طبيعي واقع شده است.
روستای هدف گردشگری ابر نیز در ۵۰ کیلومتری شمال شرق شاهرود و در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان قرار دارد. این روستای پلکانی جاذبه های فراوانی از جمله جنگل ابر، مراتع ییلاقی و ... دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار