نماینده مجلس خبرگان رهبری:

محیط اشتغال زنان باید با روحیه آنان سازگار باشد

آیت الله سلیمانی با تأکید بر سازگاری زن با محیط کار او، گفت: زن می‌تواند در فضای آزاد بماند و کار اجتماعی خود را انجام دهد؛ به شرط اینکه با پوشش و حجاب مناسب و جداسازی حریم به معنای ایجاد احترام اقدام کند
کد خبر: ۸۸۴۸۷۳۷
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، دوشنبه شب در زینبیه زاهدان گفت: نوع نگرش و نگاه امروزی با نوع نگاه و نگرش سی یا پنجاه سال قبل که بر خانواده‌ها حاکم بود بسیار متفاوت است؛ چرا که در گذشته رسم خانواده ها بر ازدواج بوده ولی امروزه برا امر اشتغال است.
وی با تأکید بر این مطلب که اشتغال زنان در جامعه امروزی پدیده‌ای منکر و نهی نیست، افزود: خداوند برای بانوان و دختران یک رسالت ذاتی و رسالت فرعی تعریف کرده است که رسالت اصلی و ذاتی بانوان خوب شوهرداری کردن، تربیت صحیح فرزندان، حفظ عفت و نگهداری حجاب و دین‌دار بودن است.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: دین اسلام بهترین نقش زنان در جامعه را خوب خانه داری و شوهرداری کردن می‌داند اما در جایی زن را برای انجام فعالیت اقتصادی مجاز می‌کند.
وی با اشاره به این مطلب که برای انجام فعالیت زنان درخارج از منزل باید محیط کاری را به گونه‌ای بسترسازی کرد که سلامت کار، دین و اندیشه در آن دیده و حریم زن حفظ شود، اظهار داشت: زن کالا نیست و می‌تواند در فضای آزاد بماند و کار اجتماعی خود را انجام دهد؛ به شرط اینکه با پوشش و حجاب مناسب و جداسازی حریم به معنای ایجاد احترام اقدام کند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: زن و مرد به منزله کابل یا سیمی هستند که دو رشته مثبت و منفی از آن عبور می‌کند و هر جا که برهنه شود جرقه ایجاد می‌شود؛ خداوند به زنان و مردان جاذبه‌هایی داده است که اگر در هر یک از این دو جرقه‌ای ایجاد شود ممکن است زندگی این دو انسان به خاکستر تبدیل شود.
وی بیان کرد: فضاسازی مستقل، محیط آفرینی مناسب و امنیت بی‌دغدغه مرد و زن باید با نگاه عرصه آفرینش و کار و کاسبی در پی تولید درآمد باشد.
وی با تأکید بر سازگاری زن با محیط کار او، بیان داشت: حضرت علی(ع) در واگذاری کارها به زنان می‌فرمایند کاری به زن واگذارشود که توان عهده گرفتن و قدرت انجام آن را داشته باشد.
وی اضافه کرد: کاری که به خانم‌ها واگذار شود باید با حال و هوای زن سازگار باشد؛ کارهای خشن و تلخ زیبنده زن نیست؛ بهترین کار برای زنان کارهای سبک بوده که مجال زن را متداوم می‌کند و روح و روانش را آزاد می‌کند.
ارسال نظرات