نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کارگران یکی از مظلوم ترین اقشار جامعه هستند، گفت: دولت باید زمینه افزایش حقوق کارگران را ایجاد کند.
کد خبر: ۸۸۴۸۷۴۱
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
دولت باید زمینه افزایش حقوق کارگران را ایجاد کندبه گزارش سازمان بسیج کارگری کشور خبرگزاری بسیج، محمد دامادی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه حضور بسیج در قشر کارگری نعمت است، اظهار داشت: یقینا حضور بسیج کارگری تکمیل کننده فعالیت کارگران در سطح کشور خواهد بود و نتایج مثبت این حضور را قطعا مشاهده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امسال رکود اقتصادی تشدید خواهد شد، عنوان کرد: تشدید رکود اقتصادی فقط مبنای داخلی ندارد بلکه روابط تجاری بین الملل، مراودات اقتصادی و تحریم ها در افت و خیز رکود حاکم بر اقتصاد کشور تاثیرگذار خواهد بود اما با اینحال باز نمی توان تاثیر رکود بر معیشت مردم را انکار کرد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی افزود: کارگران همواره یکی از مظلوم ترین اقشار جامعه بوده‌اند و یکی از مطالبات اصلی آنها حقوق و دستمزد آنهاست که در سطح پائینی قرار دارد.

دامادی در پاسخ به این سوال که چرا مجلس قانونی برای افزایش حقوق کارگران وضع نمی کند، بیان داشت: هر قانونی هم که در زمینه افزایش حقوق کارگران وضع بشود این دولت است که باید توان پرداخت آن را داشته باشد از طرف دیگر با افزایش حقوق کارگران منافع کارفرمایان نیز باید در نظر گرفته شود که آن ها نیز با این افزایش دستمزدها متضرر نشوند.

وی با بیان اینکه این وظیفه دولت است که زمینه افزایش حقوق کارگران را ایجاد کند، افزود: چرا در ادارات دولتی نباید عدالتی وجود داشته باشد؟ چرا دو کارمندی که در دو اداره کنار هم کار می کنند و مسئولیت های یکسانی هم دارند حقوق یکی از آنها 7 میلیون باشد و حقوق دیگری 1 میلیون و 400 هزار تومان؟! این مسئله باید به هر نحوی که هست ساماندهی شود.

نماینده مردم ساری در پایان با اشاره به اینکه بسیج کارگری فارغ از نگاه های سیاسی به دنبال حرکت های انقلابی است خاطر نشان کرد: بسیج در تمامی برهه‌های زمانی در صحنه بوده و بسیاری از مشکلات کشور را نیز با روحیه جهادی و انقلابی خود حل کرده است.

ارسال نظرات