نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:
آیت الله سلیمانی گفت: دنیای غرب فقط شعار می‌دهد که انسان را تکریم می‌کند اما ما لذت می‌بریم که بر دستان پدر و مادر بوسه می‌زنیم و این را از دین خود آموخته‌ایم
کد خبر: ۸۸۴۸۷۶۴
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، ظهر امروز در همایش «هادیان نور» که با محوریت تجلیل از روحانیان و معمرین در سالن اجتماعات نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد گفت: امروز دنیای غرب تلاش دارد رابطه بین پیر و جوان را صمیمانه کند اما ناموفق است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر، غرب جایگاه پیران را در خانه نمی‌بیند بلکه در خانه‌های سالمندان می‌داند اما باید دید رابطه بین نسل جوان و پیر در اسلام  چگونه است؛ صمیمانه یا خصمانه یا اینکه اصلا رابطه‌ای وجود ندارد.
آیت الله سلیمانی با شرح نگاه اسلام به معمرین و سالمندان تأکید کرد: پیران نگین زندگی و گوهر تابنده و ارزشمند هستند.
وی در ادامه به بیان وظایف جوانان در قبال پیران پرداخت و ابراز داشت: جوانان سه وظیفه در برابر پیران دارند که نخستین آن احسان است؛ این مورد تأکید پیامبر است که نباید احسان به سالمند را فراموش کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: جای پیر در اتاق سالمندان نیست بلکه او باید مرکز فرماندهی بیت خود باشد؛ اینکه برخی فرزندان به بهانه کهنه شدن افکار بزرگان خود، آنان را کنار می‌گذارند امری اشتباه است؛ علمای بزرگ نیز به منزله پدر هستند.
وی اضافه کرد: رابطه دوم بِر است که به ادب و نیکی و تواضع از آن تعبیر می‌شود؛ سومین رابطه بین جوان و پیر نیز رابطه شکر است که باید شکرگزار باشیم.
نماینده مجلس خبرگان رهبری فرهنگ غرب را منحط خواند و اظهار داشت: اسلام در برقراری رابطه بین پیر و جوان مشکل ندارد و آنکه منحط است غرب است که می‌خواهد همان فرهنگ منحط را به ما هم قالب کند؛ دنیای غرب فقط شعار می‌دهد که انسان را تکریم می‌کند اما ما لذت می‌بریم که بر دستان پدر و مادر بوسه می‌زنیم و این را از دین خود آموخته‌ایم.
وی با بیان اینکه معمرین دین قافله‌سالاران پیشرفت اسلام هستند گفت: تجلیل از معمرین در جاهای مختلف باید صورت گیرد تا یادآور شویم که پیران گل سرسبد جامعه هستند ضمن اینکه اخلاق این را ایجاب می‌کند

ارسال نظرات