خبرهای داغ:

ارتش جمهوری اسلامی مردمی و مکتبی است

امام جمعه کازرون گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران مردمی و مکتبی است و هیچ یک از ارتش‌های دیگر کشورها این خصوصیات را به صورت بارز ندارند.
کد خبر: ۸۸۴۸۸۱۱
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
آیین بزرگداشت روز ارتش در این شهر با حضور امام جمعه، فرماندهان ارتش و سپاه و نیروهای انتظامی و نظامی و مسوولان و اقشار گوناگون مردم برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در این آیین با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران دو خصوصیت دارد که هیچ ارتشی این خصوصیات را به شکل بارز ندارد، افزود: این خصوصیات مردمی و مکتبی بودن ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
وی گفت: ارتش ما ارتشی مردمی و در خدمت مردم است و با روحیه انقلابی در حوادث‌های گوناگون و غیرمترقبه در کشور در خدمت مردم و حفاظت از کیان مملکت بوده‌ و این ویژگی در مورد نیروی زمینی بسیار بارز است.
خرسند به ویژگی مومن و پایبندی به فرایض دینی ارتش اشاره کرد و یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی در خدمت به اسلام و اهل مجاهدت در راه خداست و نمونه آن تقدیم ۴۸ هزار شهید سرافراز به انقلاب و اسلام است.
امام جمعه کازرون با اشاره به شهدای و جانبازان و آزادگان ارتش که خود نشان‌دهنده پایبند بودن ارتش به مبانی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ارتش ما دین‌دار است و این  مقوله خلاء نیرو های مسلح دنیا است.
خطیب جمعه کازرون تصریح کرد: ارتش‌های دیگر کشورها به جای اینکه در خدمت مردم باشند در خدمت بیگانگان هستند و همچنین به جای اینکه از ظلم و تجاوز جلوگیری کنند خود ظالم و متجاوز هستند.
خرسند با بیان اینکه کشورهای که خود را نماد دروغین دمکراسی می‌دانند بدون کسب مجوز از سازمان‌های بین‌المللی به کشورهای دیگر تجاوز می‌کنند، اظهار داشت: اگر یکی دو نفر در اروپا کشته شوند گوش دنیا را کر می‌کنند ولی صدها انسان بی‌گناه در کفریا و فوعه به شهادت میرسند و همگی سکوت می‌کنند.
وی یکی دیگر از علامت‌های مکتبی بودن ارتش جمهوری اسلامی را ولایت‌مداری دانست و افزود: شاخصه ولایت‌مدار بودن ارتش پیروی از امام راحل و اکنون مطیع مقام معظم رهبری بودن است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار