توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی نیازمند عزم جدی است

نماینده ول فقیه در استان گفت: با تمام ظرفیت در جهت توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی تلاش نشده است.
کد خبر: ۸۸۴۸۸۷۱
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در چهاردهمین نشست شورای هماهنگی توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری در زمینه گسترش فعالیت‌های قرآنی از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است که متاسفانه در این زمینه با تمام تلاش کا انجام نپذیرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: قرآن باید به‌واسطه جاری شدن در اعمال و رفتار روزانه مردم از مهجوریت نجات پیدا کند.

وی با بیان اینکه هر فردی باید بر‌اساس توانایی خود در عرصه ترویج فرهنگ قرآنی تلاش داشته باشد افزود: این فرهنگ باید درعملکرد حکومت، سیاست، زندگی و خانواده مشهود باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مفاهیم و درس‌های قرآنی باید به اشکال مختلف و با ارتباط عمیقی همه اقشار جامعه را در هر سن و هر جایگاهی در برگیرد.

حجت‌الاسلام نکونام تدوین و تولید سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی چهارمحال و بختیاری را از مهمترین مصوبات این نشست‌ها عنوان و اضافه کرد: این استان ظرفیت‌ها و سرمایه‌های فراوانی در زمینه قرآن دارد که باید در تهیه این سند تمام این موارد در نظر گرفته شود و این سند باید به عنوان راهنما طریقه عملیاتی‌کردن مفاهیم قرآنی در زندگی مردم را نمایان سازد.

وی در پایان با اشاره در پیش‌رو بودن ماه‌مبارک‌رمضان از اعضای  این شورا خواست تا زیر‌ساخت‌های لازم برای اجرای جزء‌خوانی قرآن کریم در نقاط مختلف استان را فراهم کنند.

ارسال نظرات