مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان چگنی گفت :تقلید از فرهنگ غرب سبب ضرر و فاجعه و فروپاشی خانواده ها می شود، چرا که کشور های غربی به دنبال از بین بردن بنیان های فرهنگی و اعتقادی هستند
کد خبر: ۸۸۴۸۸۸۸
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان حجت الاسلام علی لرستانی با بیان اینکه آسیب شناسی خانه و خانواده مهم ترین تکلیف امروز است، اظهار داشت :سبک زندگی دینی، بهترین سبک زندگی است وخداوند متعال حفظ حریم خانواده را واجب کرده است که حفظ حریم خانواده سبب استواری، استحکام بخشی، ثبات انسان ها و جامعه می شود.
 
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان چگنی با بیان این که خانواده ها برای رهایی از مشکلاتی که موجب فروپاشی این نهاد می شود سبک زندگی خویش را تغییر دهند، تأکید کرد: بهترین سبک زندگی، سبک زندگی دینی است یعنی هر چیزی که  متن زندگی ما را تشکیل می دهد باید نشاط گرفته از دین باشد.
 
وی تصریح کرد : مهم ترین وظیفه ما در زندگی آسیب شناسی خانه و خانواده است، چرا که خانواده سبب زینت یک جامعه وقوام آن می شود، بیان داشت: اهمیت دادن به قوانین خانواده و حفظ حریم آن ضروری است.
 
وی خاطرنشان کرد: ما در زندگی زمانی می توانیم موفق باشیم و به سعادت دنیوی و اخروی برسیم که در تمام مراحل زندگی فردی و اجتماعی حضور خداوند متعال را احساس کنیم و پایبند به دستو رات الهی باشیم.
 
 
حجت الاسلام علی لرستانی با بیان اینکه غفلت از خداوند و ترک دستورات انسان ساز الهی در زندگی موجب فروپاشی خانواده ها و جامعه می شود، گفت : رستگاری، امنیت و آرامش روانی در زندگی دینی است.
 
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان چگنی  با اشاره به آیه(الله نور السموات والارض)، ابراز داشت: این نور در خانه هایی است که حضور خداوند را در زندگی احساس کنند و در انجام کارهای خویش، خداوند را فراموش نکنند و تقوا را رعایت کنند.
 
 
وی با تأکید بر این که برای رسیدن به یک زندگی سالم نیازمند الگویی صحیح هستیم، بیان داشت: ائمه اطهار بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی هستند.
 
حجت الاسلام لرستانی، با اشاره به این که غفلت از سبک زندگی ائمه اطهار (ع) ما را به تبعیت ازمؤلفه های زندگی غربی ها سوق می دهد، خاطرنشان کرد: باید به سبک زندگی ائمه بازگردیم و از اصول زندگی آنان به عنوان الگوی زندگی خویش استفاده کنیم.
 
وی افزود: اسلام دین دقیقی است که برای همه مسائل زندگی برنامه دارد و آگاهی از آنها می تواند آسایش و عافیت را در خانواده ها و جامعه به ارمغان بیاورد.
 
حجت الاسلام لرستانی، با اشاره به این که تقلید از فرهنگ غرب سبب ضرر و فاجعه و فروپاشی خانواده ها می شود، تصریح کرد: کشور های غربی به دنبال از بین بردن بنیان های فرهنگی و اعتقادی هستند.
 
وی بیان داشت: کسب معارف الهی و الگو برداری از سیره عملی و رفتاری و فرهنگ اخلاقی ائمه اطهار(ع)، زندگی سالمی را برای انسان رغم می زند و ایمان همراه با عمل، توکل، صبر و عبادت سبب رستگاری در زندگی می شود.
 
حجت الاسلام لرستانی، خاطرنشان کرد: برای این که در جامعه اسلامی زندگی اسلامی داشته باشیم، هویت دینی جامعه از بین نرود و زندگی ما تحت شعاع فرهنگ های غربی قرار نگیرد، باید همه نهادهای علمی و فرهنگی به ویژه رسانه های ملی راهکارهای مناسبی برای ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی ارائه دهند.
 
انتهاپیام /ز


ارسال نظرات