مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: تیم‌های طلایه داران سلامت بسیج جامعه پزشکی لرستان همزمان با هفته سلامت به مناطق محروم و سخت گذر استان و محله‌های آسیب پذیر شهری اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۴۸۹۹۱
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
سرهنگ نبی اله شمس بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان اظهار داشت: امسال در هفته سلامت که از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار " زندگی سالم و با نشاط و امید" برگزار می‌شود برنامه‌های متنوعی در استان لرستان و در شهرستان‌های مختلف به اجرا گذاشته می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های پیش رو در هفته سلامت افزود: ویزیت رایگان پزشکان بسیجی در مطب‌ها، مراکز بهداشتی درمانی در تمامی شهرستان‌های استان، اعزام تیم‌های بهداشتی درمانی به مناطق محروم و سخت گذر استان و محله‌های آسیب پذیر شهری از اهداف مهم سازمان در این هفته است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان عنوان کرد: برپایی ایستگاه‌های سنجش سلامت در مصلی الغدیر خرم‌آباد و سایر مصلی‌های استان در روز جمعه، شرکت اعضای بسیج جامعه پزشکی به هشتمین کنگره بین المللی سلامت درحوادث و بلایا در تهران، پیاده روی و کوهپیمائی عمومی، کارگروه سلامت از برنامه های هفته سلامت است.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های هفته سلامت حضور مسئولان کانون‌های بسیج جامعه پزشکی استان در همایش ملی جنگ نرم و پدافند غیر عامل در حوزه سلامت، برگزاری نشست توجیهی برنامه‌ها و تجلیل از کانون‌های نمونه سال 95، انجام آزمایشات رایگان خانواده‌های معظم شهدا، بسیجیان دوره دفاع مقدس وجانبازان جنگ تحمیلی و نمایشگاه خطر سنجی با محوریت افسردگی است.

شمس بیرانوند در تشریح برنامه‌های این سازمان در زمینه شعار سال 96، "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" گفت: اقدام‌های اساسی در حوزه سلامت در زمینه اقتصاد مقاومتی گام‌های مختلف دارد از جمله آن کاهش هزینه‌ها و ایجاد بهره‌وری در این حوزه است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان تصریح کرد: حضور تیم‌های جهادی در مناطق محروم سبب می‌شود عده‌ای زیادی برای دریافت خدمات از مراجعه به مراکز درمانی در شهر‌ها بی‌نیاز شده و ارائه خدمات رایگان در این زمینه کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 توسعه آموزش‌های سلامت در فعالیت‌های جهادی مدنظر است خاطرنشان کرد: در نتیجه گسترش و در دسترس بودن خدمات درمانی برای محرومان، توسعه آموزش‌ها و ارتقاء شاخص‌های بهداشتی در مناطق محروم و نیمه برخوردار از موارد اساسی برای توسعه اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت مدنظر قرار گرفته است.

شمس بیرانوند اظهارداشت: براساس موارد مذکور و شعار سازمان جهانی بهداشت به عنوان افسردگی (بیایید صحبت کنیم)، سعی می‌شود با اعزام کارشناسان و پزشکان مربوطه با ارائه آموزش‌های بهداشت وروان در مدارس و مناطق محروم و نیمه برخوردار شهری و روستایی، اولاً افراد مستعد را شناسایی کنیم و سپس با ارائه آموزش‌ها به ویژه با تاکید بر زندگی ایرانی - اسلامی صحیح پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از بروز بیماری در مردم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در سال جدید و در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه سلامت تمام تلاش خود را به کار می‌بریم افزود: در سال 96 اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم و نیمه برخوردار شهری و روستایی را به صورت متناوب و پیوسته را داریم و سعی می‌کنیم به عنوان بازوی یاری‌گر نظام سلامت برای ارتقاء سطح سلامت و رفاه اجتماعی در سطح استان عمل کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات