نشست خبری سردار علی نصیری فرمانده سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران با عنوان «اجرای 150پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در مناطق محروم و روستاییِ استان تهران در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۴۹۰۰۳
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
«اجرای 150پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در مناطق محروم و روستاییِ استان تهران در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»خبرگزاری بسیج؛
به گزارش روابط عمومی سپاه اسلامشهر این نشست امروز با حضور جمعی از خبرنگاران استان و شهرستان، در سپاه ناحیه مقاومت بسیج اسلامشهر برگزار گردید.

سردار نصیری گفت: باتوجه به اینکه سال گذشته و همچنین سال جدید «اقتصاد مقاومتی» محور حرکت بر مبنای فرمایش مقام معظم رهبری قرار گرفت، بر همین اساس سپاه استان تهران برهمین محور برنامه ریزیهای خاصی را در سال گذشته اجرا و برای سال جدید پیش بینی کرده است.

وی با اشاره به طرح عمرانی روستای شهیدجعفریِ اسلامشهر (قلعه سیمون) و ساخت 49 باب منزل مسکونی برای اهالی این روستا و همچنین برخی پروژه های دیگر را نمونه بارز این اقدام در سال گذشته دانست.

فرمانده سپاه سیدالشهداء(ع) اظهار داشت: برنامه های ما در دو محور «محرومیت زدایی» و «اشتغال و کارآفرینی» برای محرومین استان تهران برنامه ریزی و انجام شده است.

ایشان همچنین از افتتاح آبرسانی برای روستای اخترآباد شهرستان ملارد در سالروز تاسیس سپاه پاسداران (2 اردیبهشت) خبر داد.
وی افزود: این پروژه بطور کامل توسط سپاه استان تهران و جهادگران بسیجی انجام و به اتمام رسیده است. برای آبرسانی به این روستا یک مخزن 60 احداث گردیده و به متراژ 6 کیلومتر لوله کشی آب از مخزن تا روستا کشیده شده است.
همچنین در این روستای محروم اقدامات دیگری نظیر ساخت بوستان یک هکتاری، ایجاد زمین ورزشی، ساخت یک باب منزل مسکونی برای یکی از محرومین، انجام گرفته که طبق وعده ای که داده ایم در دوم اردیبهشت افتتاح و تحویل مردم عزیز آن روستا خواهد شد.

سردار نصیری اقدامات عمرانی سپاه استان تهران در سال 95 را اینگونه نام برد:
- ایجاد 662 کارگاه جهت اشتغالزایی جوانان،
- اشتغال بیش از 2000نفر در کارگاههای ایجاد شده،
- اختصاص بیش از ده میلیارد تومان اعتبار جهت ایجاد کارگاه و اشتغال جوانان،
- بخشهایی که در این کارگاهها راه اندازی شده پرورش دام سنگین، پرورش ماهی و بلدرچین، کندوی عسل، گیاهان دارویی، گلخانه ها، احیای باغات، کاشت زعفران و قارچ بوده است.
همچنین سپاه استان تهران در جهت محرومیت زدایی، در ایام تعطیلات نوروزی به دیگر استانهای کشور از جمله استان خوزستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان کمک های شایانی از قبیل 68 مورد ساخت مدرسه و مسجد، خانهٔ نیازمند، کاشت نهال و خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان داشته است.

فرمانده سپاه استان تهران از اجرای بیش از 150 پروژهٔ عمرانی و محرومیت زدایی در سال 96 خبر داد.
این 150 پروژه شامل: 62 باب ساخت خانه نیازمند، 8باب ساخت مسجد، 38 باب مرمّت سازی مسجد، زیرسازی و آسفالت 3جاده روستایی، 18مورد ساخت زمین ورزشی، 2مورد ساخت مخزن آب، 6باب ساخت مدرسه، 11باب ترمیم و مرمّت منازل محرومین، و هدفگذاری در چند نقطه از شهرستانهای استان تهران جهت خدمت رسانی می باشد.
ارسال نظرات