رئیس منابع‌طبیعی شهرستان سلطانیه:
با توجه به اهمیت جنگل‌کاری و ضرورت سوق کشاورزان به کاشت درخت صنعتی در سالی که گذشت، سه‌هزار اصله نهال در نهالستان قره‌بلاغ تولید شد و در هفته منابع‌طبیعی نیز 10 هزار اصله نهال بین متقاضیان منطقه توزیع شد.
کد خبر: ۸۸۴۹۰۱۵
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلطانیه با اشاره به اینکه سال گذشته با مشارکت مردم در حاشیه سد بوئین یک هکتار جنگل‌کاری انجام شد، گفت: توجه به توسعه درخت‌کاری در راس امور قرار دارد.

حسام عاقلی افزود: با توجه به اهمیت جنگل‌کاری و ضرورت سوق کشاورزان به کاشت درخت صنعتی در سالی که گذشت، سه‌هزار اصله نهال در نهالستان قره‌بلاغ تولید شد و در هفته منابع‌طبیعی نیز 10 هزار اصله نهال بین متقاضیان منطقه توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه کاشت نهال صنوبر برای کشاورزان مقرون به صرفه بوده و می‌تواند در طول چند سال عایدی خوبی را نصیب کشاورزان کند و به همین خاطر است که سعی می‌شود این موضوع به کشاورزان اطلاع‌رسانی شود.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته در 200 هکتار از مراتع شهرستان عملیات حفاظت و قرق به مرحله اجرا درآمده است، اظهار داشت: در این مدت 5 عدد آبشخور در مراتع شهرستان نصب و همچنین در 100 هکتار از مراتع شهرستان کودپاشی انجام شده است.

ارسال نظرات