معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان زنجان:
طی سال گذشته 26 هزار و 544 مورد نظارت از طرح‌هاي اشتغال‌زایی مددجويي توسط کمیته امداد استان انجام‌شده است .
کد خبر: ۸۸۴۹۰۱۶
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان زنجان بابیان اينكه يكي از مهم‌ترين اقدامات كميته امداد در راستاي توانمندسازي مددجويان اشتغال‌زایی براي آن‌ها است، اظهار كرد: به‌منظور اثربخشی این طرح‌ها در اقتصاد خانواده و ایجاد درآمد پایدار برای آن‌ها پس از اجرای طرح نظارت‌های فنی توسط کارشناسان این نهاد انجام می‌شود.

منصور عبادی افزود: در این بازدیدها علاوه بر ارائه مشاوره‌های شغلی و فنی به مجریان طرح‌های اشتغال مشکلات احتمالی پیش روی مجریان در حوزه‌های مختلف ازجمله بازاریابی بررسی و راهکارهای لازم ارائه می‌شود.

وي اظهار داشت: در این بازدیدها که به‌صورت دوره‌ای و در فواصل شش‌ماهه انجام می‌شود، توانمندی‌های مددجويان شناسايي و راهکارهای پایدارسازی طرح‌های اشتغال و توسعه کمی و کیفی این طرح‌ها نیز ارائه می‌شود .

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان زنجان با بیان اينكه پس از ايجاد شغل براي مددجويان نظارت‌هاي فني بر طرح‌های اشتغال انجام مي‌شود،صريح كرد: طی سال گذشته 26 هزار و 544 مورد نظارت از طرح‌هاي اشتغال‌زایی مددجويي انجام‌شده است .

عبادي بابیان اينكه از ديگر برنامه‌های حوزه اشتغال که باهدف توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش اجرا می‌شود استفاده از ظرفیت واحدهای صنعتی و تولیدی در اشتغال مددجویان است، گفت: طی سال گذشته برای 362 نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد استان از این طریق اشتغال‌زایی شده است .

وي ادامه داد: اجرای این طرح موجب می‌شود خانواده ازلحاظ داشتن درآمد مستمر و ارتقاء سطح اقتصاد به خودکفایی رسیده ، توانمند شده و از بدنه حمایتی كميته امداد خارج شود.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان زنجان با اشاره به ایجاد اشتغال برای 2هزار و 248 نفر از مددجويان زیرپوشش در سال 95، افزود: در فرآیند ایجاد اشتغال در امداد ابتدا استعداد سنجی خانواده‌ها انجام‌شده و پس از شناسایی خانواده‌های مستعد برحسب نوع توانمندی و علاقه افراد آموزش‌های مرتبط با نوع شغل ارائه مي‌شود.

وي تصريح كرد: به همین منظور 6 هزار و 497 نفر از مددجویان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پایدارسازی و مهارت‌آموزی كميته امداد در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند.

ارسال نظرات