اعطای وام300 میلیون تومانی به شرکتهای دانش بنیان

صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری به شرکت‌های دانش بنیان نوپا وام 300 میلیون تومانی با نرخ سود 4 درصد اعطاء میکند.
کد خبر: ۸۸۴۹۰۲۷
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت فناوری ریاست جمهور در نشست علمی و فناوری که در دانشگاه یاسوج برگزار شد یکی از برنامه‌های اصلی این معاونت را تمرکز زدایی مراکز رشد از تهران به سوی شهرستان ها دانست و گفت:یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فناوران در کشور فردگرایی و نداشتن روحیه مشارکتی است که همین مسئله موجب ورشکستگی برخی شرکت های دانش بنیان شده است.

حسام زند حسامی با بیان اینکه وظیفه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری نسبت به شرکت‌های دانش بنیان پس از نمونه‌سازی ایده آغاز می‌شود افزود: سیاست این معاونت بر مبنای انجام کار کلان و بازدهی مطلوب است.

وی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی وابسته به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری وام 300 میلیون تومانی با نرخ سود 4 درصد را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان نوپا قرار می‌دهد و به طور قطع این رقم بعد از تبدیل ایده به تولید متناسب با طرح ارائه شده به آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت فناوری ریاست جمهور با بیان اینکه شرکت‌های متقاضی کمتر از 4 ماه می‌توانند با ارائه مدارک به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شوند گفت: در راستای حمایت از این شرکت‌ها معاونت علمی و فناوری به صورت مرتب نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و طرح توانمندسازی شرکت‌ها اقدام می‌کند.

وی یکی از راهکارهای مهم پیش روی فناوران کشور برای اجرا و پیاده‌سازی طرح‌های خود را مشارکت با شرکت های بزرگ برشمرد و ادامه داد: شرکت های دانش بنیان کوچک باید از شرکت‌های سرمایه گذاری بزرگ از جمله ستاد اجرایی فرمان امام کمک بگیرند تا بتوانند نیازهای مالی آنها را تامین کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت فناوری ریاست جمهور داشتن دانش و تخصص بازاریابی را در کنار دانش علم شرکت های دانش بنیان ضروری دانست و گفت: فناورانی که قصد سرمایه گذاری دارند باید قبل از آغاز کار بر روی ایده‌هایی که احتمال عملی شدن و تجاری‌سازی دارند از بازار و نیازهای پیرامون ایده خود تحقیق و بررسی های لازم را انجام دهند.

حسام زند حسامی نداشتن برنامه‌ریزی دقیق و مناسب برای محصولات را یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات پیش روی شرکت‌های دانش بنیان برشمرد و افزود: کسانی که نسبت به بازار شناخت و مطالعه دارند به طور قطع در این زمینه موفق هستند.

حسام زند حسامی اعطای جایزه تجاری‌سازی را یکی از رویکردهای تشویقی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان اعلام کرد و افزود: بیش از 3 هزار شرکت دانش بنیان از بین 10 هزار شرکت ارزیابی شده و در کشور در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 80 هزارنفر در شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد کشور در حال فعالیت هستند ادامه داد: حداقل حدود 120 میلیارد تومان در بین شرکت‌ها در حال گردش است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار