خبرگزاری بسیج: نشست خبری هفتمین جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه‌ ایران با حضور « فریبا علومی یزدی» رئیس جشنواره و «شهرام ملک‌نیا» دبیرکل جشنواره در دانشگاه الزهراء برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۴۹۰۵۳
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲

رئیس جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه‌ ایران، میلاد سعدی شیرازی شاعر بزرگ ایران زمین را یکی از دلایل برگزاری این جشنواره دانست و اظهار داشت: شاعران ایران در سراسر دنیا نام آشنا هستند. هدف از برگزاری این جشنواره، هم‌افزایی به منظور تبادل آراء و تجربه هنرمندان ایران، استاندارد سازی اجرا و گسترش باشگاه مجریان صحنه ایران برگزار می‌شود.

 فریبا علومی یزدی، با اشاره به تاسیس مدرسه سخن ایران گفت: نشستی در این خصوص با پیشکسوتان انجام شده تا مدرسه‌ای با عنوان مدرسه سخن ایران تشکیل شود. وی افزود: معتقدیم هر شخصی در هر صنف و شغلی باید بتواند خوب صحبت کند و احساسات و عواطف خود را به بهترین نحو به مخاطب منتقل کند.

رئیس هفتمین جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران با بیان اینکه آخرین معجزه الهی در کلام بوده است، تصریح کرد: قرآن به عنوان آخرین معجزه الهی در امر فصاحت و بلاغت آمده است. افراد مختلف باید بتوانند خوب صحبت کنند. این جشنواره و مدرسه این توفیق را در جهت ارتقا و پیشرفت سخن و سخنوری خواهد داشت. این جشنواره به فرهنگ غنی ایران و قرآن کریم می‌پردازد.

وی افزود: ایجاد همگرایی صنفی برای مجریان کشور یکی دیگر از اهداف جشنواره است. مجریان باید اکرام و احترام خاصی در جامعه داشته باشند، بنابراین هرگاه بتوانیم یک همگرایی صنفی ایجاد کنیم آن‌ها متوجه یک جایگاه و پایگاه اجتماعی خواهند بود تا مشکلاتشان را در آن مطرح کنند.

علومی یزدی ادامه داد: طبقه‌بندی مجریان علمی، جشن‌ها، جشنواره‌ها، یادواره‌ها، طنز و کودک، سخنرانان، تبلیغاتی، مجری سخنران از جمله برنامه های جشنواره است. فرم داوری مسابقات صوت، لحن، مفهوم و محتوا، ارتباط کلامی زبان بدن برای داوران بسیار مهم است و امتیاز دارد.

رئیس جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران نیز گفت: ما در این جشنواره به تقویت مجریان صحنه‌ای یادواره‌های شهدا خواهیم پرداخت.

شهرام ملکی‌نیا دبیرکل این جشنواره با اشاره به اینکه امسال تفاوت‌های چشم‌گیری در جشنواره وجود دارد گفت: هر سال مطالب تهیه شده‌ای ارائه می‌شد که مورد انتقاد قرار گرفت اما امسال بخش بداهه برای مجریان حرفه‌ای نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: جشنواره هفتم از مهرماه کلید خورده و تمام مجریان صحنه‌ای سراسر کشور درگیر جشنواره هستند؛ تفاوت مجریان صحنه‌ای دیده شدن کامل مجری در برابر مخاطب است.

دبیرکل جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران تصریح کرد: امسال مسئولیت‌های جشنواره بین استان‌های کشور تقسیم شده است. جشنواره در 5 بخش خردسال و جوان با حضور 205 مجری و بخش ویژه با حضور 5 مجری و بخش دیگری با حضور 10 مجری و نیز بخش استعداد‌یابی برگزار می‌شود.

ملکی‌نیا گفت: 5 بخش جشنواره در 2 روز رقابت می‌کنند. در جشنواره هر ساله بخش تقدیر از پیشکسوتان صحنه و تلویزیون وجود داشته این بخش حلقه مفقوده مجریان صحنه و تلویزیون بوده است. امسال فضای گرافیکی مشترکی برای همه شرکت کنندگان ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: تدوین فراخوان جامه و نظام‌نامه داوری برای شرکت‌کنندگان یکی دیگر از بخش‌های متمایز جشنواره است.

دبیرکل جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران گفت: بخش خوانندگان و نوازندگان امسال به جشنواره اضافه شده است. فراخوانی در بین همه خوانندگان صحنه‌ای انجام شد که 35 اثر به جشنواره رسید. نوازندگان صحنه‌ای نیز در بخش مسابقه و رقابت حضور خواهند داشت.

ملکی‌نیا تصریح کرد: بخش کمدی، تقلید صدا از بخش‌های جدید در نظر گرفته شده برای دوره هفتم جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران خواهد بود.

ارسال نظرات