تقویت جبهه متحد انقلاب اسلامی و تربیت نیروی جوان متخصص در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و انسجام بخشی در راستای منویات مقام معظم رهبری درباره کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و حمایت از فعالان فرهنگی مهم‌ترین دغدغه و برنامه مجموعه کانون‌های فرهنگی و تبلیغی استان در سال جدید است.
کد خبر: ۸۸۴۹۰۷۸
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا در نخستین نشست ابتدای سال با اعضاء و رؤسای شورای هیأت‌های مذهبی، کانون مداحان و شاعران آئینی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و جمعیت بانوان فرهیخته مازندران در سالن شهید آوینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: ماه رجب، ماه شعبان و ماه رمضان به ترتیب ماه داشت و کاشت و برداشت است و این ماه‌های پیش رو ماه بارش رحمت الهی است و امیدواریم که با تقوا و اعمال صالح نسبت به این ماه‌ها خود را برای ماه مهمانی خدا آماده کنیم.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه شهدای ارتش جمهوری اسلامی و تبریک به‌مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی به دلاورمردان غیور این نهاد مقدس افزود: روز ارتش روز مرزبانی و پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دینی است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران تصریح کرد: مجموعه شورای هیأت‌های مذهبی، کانون مداحان و شاعران آئینی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و جمعیت بانوان فرهیخته کانون بصیرت افزایی، تربیت و تقویت آموزه‌های دینی و اسلامی است که در جهت تعمیق باورهای دینی و اعتقادی در جامعه اسلامی گام‌های اثرگذاری برداشته است.

این مسؤول با اشاره به برخی مأموریت‌های ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی و برخی دستاوردهای این نهاد فرهنگی در بدو تأسیس تاکنون تأکید کرد: سازماندهی و ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری مراسمات آئینی و مذهبی، اعتماد دوسویه و توجه به ظرفیت‌های مردمی و بروز کردن فعالیت‌های فرهنگی از شاخص‌ترین کارکردهای این نهاد مقدس در جامعه اسلامی است که می‌تواند سنگر و دژی مستحکم در برابر تهاجمات فرهنگی غرب و نظام سلطه باشد.

روحانی‌نیا همدلی و هم زبانی صورت گرفته در بین تشکل‌های مردمی و فرهنگی مرتبط با مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی را بسیار ارزنده و اثرگذار خواند و گفت: امیدواریم در سال جدید با ساماندهی و پیگیری‌های جدی در جهت فعال کردن مجمع انجمن‌های اسلامی و تربیت افسران جنگ نرم در این مجموعه کادرسازی کنیم.

نصرالله اسکندرزاده رئیس شورای هیأت‌های مذهبی مازندران نیز با اشاره به برخی محدودیت‌های مالی در سال گذشته اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه مسؤولان هیأت‌های مذهبی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی، تولید نرم‌افزار و کتب فرهنگی و سی‌دی‌های آموزشی و برگزاری جلسات فصلی مسؤولان شورای هیأت‌های مذهبی شهرهای مازندران و بازدید و سرکشی از فعالیت‌های شورای هیأت‌های مذهبی شهرهای استان و بازدید از هیأت‌های اعزامی به مشهد مقدس در ایام دهه آخر صفر به همراه نماینده ولی فقیه، استاندار و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از مهم‌ترین برنامه‌های این شورا در سال گذشته بوده است.

محمد محسن‌زاده گنجی رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی مازندران نیز ساماندهی مداحان و شاعران آئینی استان در سامانه تحت وب طوبی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف ویژه مداحان و شاعران آئینی و تجلیل از پیرغلامان مداح و ذاکر اهل بیت(ع) از مهم‌ترین برنامه‌های این مجموعه استانی است.

محمدحسین ذکریایی مسؤول کانون‌های فرهنگی تبلیغی مازندران نیز گفت: تقویت جبهه متحد انقلاب اسلامی و تربیت نیروی جوان متخصص در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و انسجام بخشی در راستای منویات مقام معظم رهبری درباره کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و حمایت از فعالان فرهنگی مهم‌ترین دغدغه و برنامه مجموعه کانون‌های فرهنگی و تبلیغی استان در سال جدید است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها