معاون اداري مالي كميته امداد استان اردبيل:
نيكوكاران در قالب «وام خيران» نزديك به 300 ميليون ريال به 14 نفر از مددجويان كمك كرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۴۹۰۸۹
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، تقي زارعي، معاون اداري مالي كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه در سال گذشته نزديك به 68 ميليارد ريال تسهيلات كارگشايي به خانواده‌هاي تحت حمايت پرداخت شده است، گفت: اعطاء تسهيلات كارگشايي از جمله خدمات مهم كميته امداد در عرصه خدمت رساني به نيازمندان است كه به طور كاملا قرض الحسنه و با اقساط بلند مدت در اختيار آنان قرار مي‌گيرد تا گرهي از مسائل آنها گشوده شود.

وي با اعلام اينكه پنج هزار و 346 مددجو از تسهيلات كارگشايي كميته امداد استان اردبيل بهره‌مند شده‌اند، اظهار كرد: درصدد هستيم با ترويج سنت‌هاي حسنه اسلامي به خصوص در زمينه قرض الحسنه، گام‌هايبلندتري را در جهت دستگيري از فقرا و نيازمندان برداريم.

زارعي با اشاره به اينكه راه‌اندازي «صندوق امداد ولايت» يكي از بارزترين فعاليت‌هاي اين نهاد در عرصه ترويج فرهنگ قرض الحسنه و دستگيري از فقرا و مستمندان جامعه است، بيان كرد: خيران و نيكوكاران مي‌تونند با سرمايه گذاري در اين صندوق، بيش از پيش كميته امداد را در ياري رساني به خانواده‌هاي بي‌بضاعت ياري كنند.

معاون اداري مالي كميته امداد استان با بيان اينكه بعد از معرفي و ارسال مدارك نيازمندان خدمات پرداخت تسهيلات به مددجويان از طريق «صندوق امداد ولايت» انجام مي‌شود، تصريح كرد: اين صندوق در تمامي شهرستان‌هاي استان اردبيل داراي نمايندگي است كه خيران و مددجويان با مراجعه به آن مي‌توانند خدمت متنوعي را دريافت كنند.

وي با اشاره به اينكه نيكوكاران در قالب «وام خيران» نزديك به 300 ميليون ريال به 14 نفر از مددجويان كمك كرده‌اند، خاطر نشان كرد: خيران در قالب اين طرح، تسهيلات كارگشايي از كميته امداد دريافت كرده و در اختيار مددجويان قرار مي‌دهند و خود اقساط آن را پرداخت مي‌كنند.

زارعي با بيان اينكه از خيران خواستاريم با سپرده گذاري هر چه بيشتر در «صندوق امداد ولايت» ياري رسان اقشار بي‌بضاعت باشند، اظهار كرد: سپرده‌هاي خيران و نيكوكاران در قالب‌هاي مختلف درماني، تعمير و بهسازي مسكن، تأمين كمك هزينه جهيزيه نوعروسان ، مساعدت در امر ازدواج جوانان و مساعدت‌هاي تحصيلي به دانش آموزان و دانشجويان نيازمند به صورت كاملاقرض الحسنه در اختيار مددجويان قرار مي‌گيرد.

معاون اداري مالي كميته امداد استان با اعلام اينكه 23 نفر از محكومان جرائم غير عمد نيز با دريافت «وام محكومان» از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده‌هاي خود بازگشته‌اند، افزود: بيش از يك ميليارد و 380 ميليون ريال در قالب «وام محكومان» در اختيار زندانيان واجد شرايط قرار گرفت تا زمينه‌هاي آزادي آنان فراهم شود.

وي با اشاره به اينكه «وام محكومان» به زندانيان جرائم غير عمد پرداخت مي‌شود كه براي اولين بار دوران محكوميت خود را مي‌گذرانند، گفت: تحكيم بنيان خانواده از جمله اهداف و شاخصه‌هاي مهم كميته امداد است كه با ارائه خدمات مختلف به نيازمندان تلاش داريم كانون خانواده‌ها مستحكم و گرم باقي بماند.

ارسال نظرات