خبرهای داغ:
کتاب «امامان شیعه» که از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده به چاپ هفتم رسید.
کد خبر: ۸۸۴۹۱۲۶
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «امامان شیعه» گزیده‌ای از حیات سیاسی و فکری ائمه که حجت‌الاسلام رسول جعفریان آن را تالیف کرده از سوی دفتر نشر معارف به چاپ هفتم رسید.

امروزه توجه به حیات سیاسی ـ فکری امامان اهل بیت(ع) از ضروریت‌های غیرقابل انکار است. آنچه در این کتاب می‌خوانید آشنایی با کلیات زندگی امامان شیعه(ع) است که گزیده و خلاصه کتاب حیات فکری ـ سیاسی امامان شیعه (ع) است که به کوشش دکتر محمدحسین دانش‌کیا، مدیر گروه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی تلخیص شده است و از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی به عنوان کتاب درسی دانشگاه‌ها برای درس «تاریخ امامت» انتخاب شده است.

نویسنده در مقدمه می‌نویسد: «مذهب امامیه آیینی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی، نبوی و سیره و روش اهل بیت(ع) است؛ آیینی که بر اساس نگاه قرآنی به تمام ابعاد زندگی آدمی توجه دارد و ضمن آن‌که روی تشیع به عنوان اسلام برتر تأکید دارد، پایه و اساسی را کلیت اسلام قرار داده است.»

این کتاب در دوازده فصل به زندگی، زمانه و حوادث مهم عصر و اقدامات هر امام معصوم(ع) پرداخته و در پایان نیز ویژگی‌های آن امام همام بیان می‌شود. در پایان هر فصل سئوالاتی طراحی شده است و موضوعاتی برای تحقیق و پژوهش معرفی شده است.

کتاب «امامان شیعه» اثر حجت‌الاسلام رسول جعفریان از سوی دفتر نشر معارف در 400 صفحه در چاپ هفتم با قیمت 16هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها