خبرهای داغ:
مسوول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین:

ارتش، بازوی توانمند نظامی در تحقق اهداف ایران اسلامی است

مسوول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: ارتش به عنوان نخستين بازوي توانمند نظامي انقلاب در جهت تحقق اهداف جمهوري اسلامي ايران، تلاش‏هاي خستگي‏ناپذير و مستمري را با فداكاري و ايثار و در ابعاد مختلف آغاز كرد.
کد خبر: ۸۸۴۹۱۸۵
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در حسینیه سپاه ناحیه امام سجاد (ع) با حضور کارکنان این ناحیه برگزار شد.

حجت الاسلام موسی رجبی رزانی مسوول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در این مراسم با تبریک این روز اظهار کرد: همزمان با به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي، ارتش رژيم شاهنشاهي كه پيكره اصلي آن را جوانان برومند خانواده‏هاي مسلمان و اغلب مستضعف ايراني تشكيل مي‏داد به نداي رهايي‏بخش رهبر كبير انقلاب اسلامي لبيك گفت و در نتيجه، هم صدا و همراه با امت بعد از براندازي نهايي رژيم ستم‏شاهي، به ستيز بي‏امان با دشمنان داخلي و خارجي انقلاب برخاست.

وی خاطر نشان کرد: ارتش به عنوان نخستين بازوي توانمند نظامي انقلاب در جهت تحقق اهداف جمهوري اسلامي ايران، تلاش‏هاي خستگي‏ناپذير و مستمري را با فداكاري و ايثار و در ابعاد مختلف آغاز كرد.

رجبی رزانی یادآور شد: امام خميني(ره) روز پيوستن ارتش به مردم را با عبارت حكيمانه "لحظه شادي بندگان خدا و يأس ستمگران" نقطه عطف درخشان و افتخارآميز قلمداد فرمود، در اين حال و در شرايطي كه عده‏اي از ناآگاهان و غرض ورزان در همان دوران خواهان انحلال ارتش بودند امام امت به عنوان بزرگ‏ترين حامي ارتش، پاي به ميدان نهاد و طي پيامي در 27 فروردين 1358 ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت انسجام و يكپارچگي ارتش، فرمان تاريخي و مهمي را صادر و روز 29 فروردين را روز ارتش نامگذاري كردند.

این مسوول با اشاره به متن پیام امام خمینی(ره)، گفت: "اكنون ارتش در خدمت اسلام است و ارتشِ اسلامي است، نیروهای مسلح، برادرانه بايد براي حفظ و امنيت كشورمان كوشش كنيم و به شرارت اشرار و اخلال مفسدين خاتمه دهيم."

مسوول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در ادامه با اشاره به حماسه ناوچه جوشن، تصریح کرد: در روز 29 فروردين 1367، كشتي‏هاي نظامي آمريكايي در تجاوزي آشكار به كيان جمهوري اسلامي ايران و در حمايت از رژيم بعث عراق در جنگ تحميلي به سكوهاي نفتي ايراني سلمان، نصر و مبارك حمله برده و آنها را به آتش مي‏كشند، با حضور ناوچه ايراني در اطراف سكوهاي نفتي ايران، فرمانده ناوگان آمريكايي از نيروهاي ناوچه جوشن مي‏خواهد كه هر چه سريع‏تر كشتي را ترك كنند و از محل دور شوند.

وی افزود: فرمانده ناوچه جوشن در پاسخ رَجَزخواني‏هاي آمريكايي‏ها با قاطعيت تمام اعلام مي‏كند كه هرگونه حركت تجاوزكارانه آنها با واكنش كوبنده روبه‏رو خواهد شد. از اين رو، هلي‏كوپترها و هواپيماهاي آمريكا، ناوچه جوشن را در محاصره خود مي‏گيرند و پس از دقايقي، درگيري شديدي بين دو طرف واقع مي‏شود.

رجبی رزانی در خاتمه ضمن گرامیداشت یاد شهدای ارتش و نیروی دریایی، عنوان کرد: سرانجام پس از اصابت چهار موشك ليزري هاريون و سيصد گلوله توپ به ناوچه جوشن، اين كشتي قهرمان غرق مي‏گردد. مقاومت اين ناو با يازده شهيد و سي و سه مجروح، برگ زرّين ديگري به پرونده حماسه‏هاي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران مي‏افزايد و خاطره ناوچه حماسه آفرين جوشن را براي هميشه زنده نگاه مي‏دارد.

4001/پ30/ب

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار