رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به زوج‌های جوان
رهبر معظم انقلاب فرمودند: وظیفه این است که در مقابل هم یک مقدار گذشت و اغماض داشته باشید.
کد خبر: ۸۸۴۹۲۴۳
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، سازگاری و یا سازش با همسر در مسائل زندگی یکی از بهترین راهکارهای جلوگیری از اختلافات است؛ زیرا عمده مشکلات زوجین به سبب مشاجرات بی‌مورد آن هم بر سر مسائل جزئی و پیش پا افتاده پیش می‌آید.

رهبر معظم انقلاب راهکارهایی درباره سازگاری زوجین ارائه دادند که در ادامه می‌توانید بخوانید.

اسلام می‌گوید زوجین با هم سازگار باشند
«در قدیم بیشتر می‌گفتند دختر باید سازگار باشد. برای پسر کأنّه وظیفه سازگاری را قائل نبودند. نه! اسلام این را نمی‌گوید. اسلام می‌گوید که دختر و پسر هر دو باید سازگار باشند، هر دو باید بسازند. باید بنا را بر این بگذارند که زندگی خانوادگی را سالم و کامل و آرام و همراه با محبّت و عشقِ متقابل اداره کنند و این را ادامه بدهند و حفظ کنند. اگر چنانچه ان‌شاءالله این فراهم شد ـ که فراهم کردنش هم با تربیتهای اسلامی مشکل نیست ـ این خانواده همان خانواده‌ سالمی خواهدبود که اسلام معتقد به اوست.

گذشت و اغماض، زمینه‌ سازش‌کاری در خانواده
«وظیفه این است که در مقابل هم یک مقدار گذشت و اغماض داشته باشید. سختگیری نکنید به شوهرتان، سختگیری نکنید به زنتان، خیال نکنید که این همسر شما یک فرشته کاملی باید باشد که هیچ نقصی نداشته باشد، مگر می‌شود؟ همچنین کسی شما تو این دنیا پیدا نخواهید کرد. شما زنها هم پیدا نخواهید کرد. بالاخره همه‌ی مردها و همه‌ی زنها عالم، جز معصومین، نقص دارند. هر کسی شما فکر کنید که این دیگر خیلی خوب است بدانید یک نقصی دارد، منتها نقص افراد را که آدم در چهره‌شان در قیافه‌شان، در معاشرت اول که نمیفهمد، تدریجا که معاشرت کرد نقایص همدیگر را مردم می‌فهمند. تحمل کنید، نقصهای همسرتان را، با هم بسازید.

ارسال نظرات