خبرهای داغ:
فروانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: در روزهای ابتدائی هجوم عراق به ایران گروه‌های مختلف به دنبال تفرقه‌افکنی بوده و قصد داشتند تا میان ارتش و سپاه فاصله بیندازند اما همکاری این دو نیروی نظامی با یکدیگر در طول جنگ هشت ساله در نهایت موجب شد تا تمام این توطئه‌ها بی‌نتیجه بماند.
کد خبر: ۸۸۴۹۲۶۷
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

محرمعلی والدی فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، با اشاره به 29 فروردین و روز ارتش اظهار کرد: نیروهای نظامی جمهوری اسلامی به ویژه ارتش قهرمان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانستند دلاورمردانه و با وحدت و یکپارچگی در مقابل دشمنان نظام ایستادگی کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) پیرامون ضرورت وحدت بین سپاه و ارتش گفت: امام خمینی(ره) همواره به همکاری و وحدت ارتش و سپاه تأکید می‌کردند و معتقد بودند که دشمن به دنبال آن است تا با تفرقه‌افکنی بین نیروهای نظامی، به جمهوری اسلامی ضربه بزند.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: در جایی خواندم که محسن رضایی، فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ، با ذکر خاطره‌ حضور فرماندهان سپاه و ارتش در محضر حضرت امام(ره)، در خصوص با تأکید امام خمینی(ره) به وحدت ارتش و سپاه گفته بودند: «بعد از عملیات رمضان و تحمل سختی‌های فراوان(همراه با شهید صیاد) خدمت امام(ره) رسیدیم، پس از اینکه گزارشمان را خدمت امام(ره) ارائه کردیم ایشان دست‌های ما را گرفتند و در میان دست‌های هم قرار دادند، تا روزها و هفته‌ها گرمی دست‌های امام(ره) را احساس می‌کردیم؛ هرگاه به یکدیگر می‌رسیدیم به یاد آن خاطره می‌افتادیم و فکر می‌کردیم که این حرکت امام(ره) چه پیام و مفهومی داشت».

والدی با اشاره به سوم خرداد اضافه کرد: روز سوم خرداد 1361، خرمشهر به طور کامل آزاد شد و بر کسی پوشیده نبود که این پیروزی حاصل همکاری و تعامل موفق سپاه و ارتش بود و در عملیات آزادسازی خرمشهر یا عملیات«بیت المقدس» هم شهید صیادشیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش و سردار محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران بودند که هر دو با هم فرماندهی قرارگاه مرکزی کربلا را بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: در آغاز دفاع مقدس هم جمهوری اسلامی ایران که به تازگی از شر استبداد داخلی خلاص شده بود، این‌بار نه تنها عراق بلکه ابرقدرت‌های جهانی را در مقابل خود می‌دید؛ در چنین شرایطی آنچه موجب پیروزی جمهوری اسلامی ایران در برابر متجاوز بعثی شد، وحدت نیروهای نظامی در سایه رهبری امام خمینی(ره) و حمایت بی‌دریغ مردم بود.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین تأکید کرد: هر چند در روزهای ابتدائی هجوم عراق به ایران گروه‌های مختلف به دنبال تفرقه‌افکنی بوده و قصد داشتند تا میان ارتش و سپاه فاصله بیندازند اما همکاری این دو نیروی نظامی با یکدیگر در طول جنگ هشت ساله در نهایت موجب شد تا تمام این توطئه‌ها بی‌نتیجه بماند.

والدی تصریح کرد: میزان همکاری سپاه و ارتش در دوران دفاع مقدس به حدی بود که شهید صیادشیرازی در این خصوص گفت: «ما (ارتش و سپاه) کاملاً در هم ذوب شده بودیم» این شهید بزرگوار همچنین همکاری ارتش و سپاه را «ترکیب مقدس نیروهای اسلام» می‌نامید.

وی یادآور شد: در دوران ریاست جمهوری بنی‌صدر، شهید علی صیادشیرازی به دلیل تضادهایی که با بنی‌صدر و اطرافیان او پیدا کرد، به سپاه رفت و در اداره عملیات سپاه پاسداران مشغول فعالیت شد؛ این موضوع موجب شد تا زمینه‌های تعامل سپاه و ارتش بیشتر شود.

فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: نتیجه این تعامل منجر به ظفرمندی و پیروزی در اغلب عملیات‌های مهم در دوران دفاع مقدس از جمله عملیات مشترک سپاه و ارتش در 26 آبان 1359 که منجر به آزادی سوسنگرد شد.

والدی عنوان کرد: همچنین عملیات طریق‌القدس در هشتم آذر 1360 و با هدف آزادسازی بستان و عملیات محمد رسول‌الله در 12 دی ماه 1360 در مناطق عملیاتی مریوان، نوسود و پاوه و در ارتفاعات مرزی معروف به تخت اورامانات با فرماندهی مشترک سپاه و ارتش انجام شد و بسیاری دیگر از عملیات‌هایی که مشترکاً توسط نیروهای ارتش و سپاه انجام گرفت، اغلب به پیروزی انجامید.

4001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها