خبرهای داغ:
معاون رئیس جمهور آمریکا بار دیگر وعده داد که ایالات متحده به هرگونه حمله کره شمالی، واکنش موثر و قاطعی خواهد داد.
کد خبر: ۸۸۴۹۲۹۷
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه در سخنانی بر روی عرشه یک ناوهواپیمابر تاکید کرد: ایالات متحده با هر گونه حمله کره شمالی، با یک واکنش قاطع موثر و منکوب کننده، مقابله خواهد کرد.

 

پنس در حالی که به کشورهای آسیایی سفر کرده است که قصد دارد بر پایبندی واشنگتن نسبت به برقراری امنیت و ثبات کشورهای متحد آمریکا تاکید کند. پنس که پس از سفر به کره جنوبی اکنون سرگرم دیدار از ژاپن است، تصریح کرد: تهدید از سوی کره شمالی رو به افزایش است.

 

کره شمالی اخیرا یک فروند موشک جدید را آزمایش کرده ولی به گفته پنتاگون این آزمایش ناموفق بوده و موشک چند ثانیه پس از شلیک منفجر شده است.

 

پنس در سخنانی بر روی عرشه ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان، گفت: ابرهای طوفانی در افق شمال شرق آسیا جمع شده است. کره شمالی خطرناک ترین تهدید فوری علیه امنیت و ثبات آسیا اقیانوسیه است. ولی ما هر حمله‌ای را با شکست روبرو خواهیم کرد و از هر سلاح متعارف یا هسته‌ای برای یک واکنش موثر و منکوب کننده استفاده خواهیم کرد.

 

اظهارات پنس در شرایطی است که ان سونگ ریول معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در گفت وگو با بی.بی.سی تصریح کرد: ما هر هفته، هر ماه و هر سال آزمایش های موشکی انجام خواهیم داد.

 

این مسئول کره گفت: چنانچه واشنگتن گزینه‌های نظامی را در دستور کار خود قرار دهد، جنگی همه جانبه و فراگیر روی خواهد داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها