فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه:

رزمندگان هرمزگانی با زبان روزه از سکوهای نفتی دفاع کردند

فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه گفت:۲۹ فروردین سال ۶۷ با این حال که اول رمضان بود رزمندگان هرمزگانی با زبان روزه در میان دریای خروشان، عملیات مقابله با شیطان بزرگ را در دفاع از حریم دریایی و سکوهای نفتی و همچنین کمک به نیروهای نزاجا انجام دادند.
کد خبر: ۸۸۴۹۳۷۳
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ سردار علی عظمایی در یادواره یلان استکبار ستیز با محوریت گرامیداشت دلاورمردی‌های سرداران شهید اسدالله رئیسی و اسحاق دارا اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس یکی از مجموعه برنامه‌هایی است که تأثیر زیادی در ایجاد و تقویت روحیه ایثار و شهادت در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه شهادت بسیار ارزشمند است که حتی اولیا الله از خداوند می‌خواستند که شهادت در راهش را نصیبشان بگرداند، بیان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس علاوه بر جبهه جنوب و جنگ با رژیم بعثی، جبهه دیگری در جنوب کشور و بر روی دریا شکل گرفت که این جبهه رویارویی مستقیم رزمندگان اسلام بالاخص جوانان غیور استان هرمزگان را با استکبار جهانی یعنی آمریکا ایجاد کرد.

فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه گفت: سرداران شهید اسدالله رئیسی و اسحاق دارا از جمله شهدایی هستند که در جریان جنگ نفتکش ها و سکوهای نفتی در خلیج نیلگون فارس به درجه رفیع شهادت رسیدند.

سردار عظمایی در ادامه با بیان اینکه شهیدان از جمله شهدایی بود که نماز شب ایشان ترک نمی‌شد، اظهار داشت: این شهدا علاوه بر اینکه در جبهه جنوب با رژیم بعثی در حال جنگ بودند اما زمانی که لازم شد به خلیج فارس آمدند و مشغول حفاظت از مرزهای دریایی شدند.

وی در تشریح عملیات ۲۹ اسفند برای مقابله با دشمن افزود: ۲۹ فروردین سال ۶۷ با این حال که اول رمضان بود رزمندگان هرمزگانی با زبان روزه در میان دریای خروشان، عملیات مقابله با شیطان بزرگ را در دفاع از حریم دریایی و سکوهای نفتی و همچنین کمک به نیروهای نزاجا انجام دادند.

فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران اظهار داشت: هفت فروند شناور کوچک در مقابل ناو هواپیمابر، هواپیماهای بمب افکن، هلی کوپترها و ناوهای جنگی استکبار جهانی که برای حفاظت از کشتی‌های نفتی رژیم بعث عراق وارد عمل شده بودند مقابله و جنگ کردند.

عظمایی افزود: ساعت ۹:۳۰ صبح جنگ آغاز شد و با همت رزمندگان تعدادی از ناوهای جنگی دشمن به همراه سکوی نفتی  و کشتی انگلیسی که وظیفه حفاظت از آن را برعهده داشت  و همچنین یک بالگرد که توسط شهیدان رئیسی و دارا منهدم شدند.

وی در ادامه گفت: بعد از این اتفاق دشمن با هواپیمای بمب افکن شروع به منهدم کردن ناوچه‌های رزمندگان کرد و  با اصابت بک بمب به قایق شهیدان رئیسی و دارا سبب عروج ملکوتی این شهدا شد.

فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی در پایان اظهار داشت: با این وجود که این شهدا دارای زن و فرزند بودند اما همه چیز را رها و به سمت شهادت رفتند چون ولایت را خوب درک کرده بودند لذا این ما هستیم که باید قدردان این شهدا و خانواده‌های آنها باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار