حسین محمدزاده گفت: قراردادهای خارجی به گونه‌ای تنظیم شود که استقلال اقتصادی کشورمان را دچار خسران نکند . دقت و بررسی قراردادهای خارجی موجب می‌شود که به طور قابل توجه تقویت وسیع استقلال اقتصادی شکل بگیرد
کد خبر: ۸۸۴۹۳۸۱
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳

حسین محمدزاده نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: تحقیق و تفحص درباره قراردادهای خارجی ضروری است ، در قراردادهای خارجی باید توزیع درآمد برابری بین شرکت های داخلی و خارجی در نظر گرفته شود و باید به تشریح چگونگی سهم پیمانکاران داخلی و خارجی کشور در رابطه با درآمد ملی از قراردادهای خارجی به دست آید.

وی با بیان اینکه در قراردادهای خارجی، کاستی ها و نواقص زیادی وجود دارد افزود: عدم بررسی لازم قراردادهای خارجی موجب این شده است که موارد خاصی رخ دهد، آنچه مسلم است این است که مجلس و همکاران اقتصادی در وضعیت بسیار حساسی به سر می‌برند در حوزه نظارت بر اجرای صحیح قانونگذاری نسبت به قراردادهای خارجی باید ملاحظات لازم را انجام داد. نگرانی مردم  باید دغدغه مجلس هم در نظر گرفته شوند و مواضعی که کارشناسان و متخصصین ارائه میدهند را مدنظر قرار دهند.

نماینده سابق مجلس بیان داشت: قراردادهای خارجی به گونه‌ای تنظیم شود که استقلال اقتصادی کشورمان را دچار خسران نکند . دقت و بررسی قراردادهای خارجی موجب می‌شود که به طور قابل توجه تقویت وسیع استقلال اقتصادی شکل بگیرد و عامل موثر در افزایش شفافیت در بخش سیاستگذاری های اقتصادی کشورمان به شمار می‌رود.

ارسال نظرات