پیگیری «بسیج» از ناکارآمدی تولیدات برنج داخلی
طه مروجی فر گفت: برنج داخلی از سوء مدیریت برخوردار است از اینرو اتخاذ تصمیمات نامناسب است که یکی از تجلیات آن، خریدهای تضمینی برنج بدون عدم حمایت از تولیدکننده داخلی است.
کد خبر: ۸۸۴۹۴۱۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۱

طه مروجی‌فر کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: برنج داخلی از سوء مدیریت برخوردار است از اینرو  اتخاذ تصمیمات نامناسب است که یکی از تجلیات آن، خریدهای تضمینی برنج بدون عدم حمایت از تولیدکننده داخلی است.

وی با بیان اینکه بهره وری پایین نهاده های تولید داخلی به ویژه نیروی کار به دلیل سطح پایین تحصیلات وآموزش برنج کاران است افزود: استفاده از روش‌های سنتی تولید برنج و عدم استفاده از تکنولوژی پیشرفته برای افزایش بازدهی و بهبود کیفیت تولید موثر است.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد:  برای افزایش مزیت نسبی تولید و کاهش واردات برنج، دولت موظف است که فعالیت‌‌های را  انجام دهد که از جمله می توان به مواردی همچون افزایش استفاده از نیروی کار ماهر در امر تولید، بهبود تکنولوزی تولید اعم از استفاده از بازارهای پربازده و با کیفیت و استفاده از ماشین آلات پیشرفته  در مراحل کاشت داشت برداشت اشاره کرد.

مروجی‌فر بیان داشت: شرکت‌های تعاونی برنج داخلی می تواند نقشی موثر برای کمک به سرمایه گذاری در امر تولید کشاورزی را داشته باشد، بسیاری از زمین‌های برنجکاری علاوه بر کوچک بودن در نقاط مختلفی پراکنده شده است که مساعدت‌های لازم برای یکپارچه سازی زمین‌های کشاورزی و به طور خاص برنج می‌تواند تولیدات برنج داخلی را افزایش دهد.

وی در خاتمه افزود: دولت باید بتواند فرایند بازاریابی در امر تولید و مصرف برنج را بهبود بخشد و از سویی دیگر هم بتواند کیفیت و کمیت حمایت‌های دولت از تولیدکنندگان داخلی را افزایش دهد.

ارسال نظرات