معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی خبر داد
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی گفت: سال گذشته یک‌هزار و 664 فرصت شغلی برای مددجویان روستایی استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۸۴۹۴۳۶
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رمضانعلی جلالی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه مهمترین اولویت کمیته امداد ایجاد اشتغال و توانمندی مددجویان است، گفت: در این راستا سال گذشته یک‌هزار و 664 فرصت شغلی برای مددجویان روستایی استان ایجاد شد.

وی افزود: بیشترین طرح‌های اشتغال مددجویان در روستاهای استان مرکزی در قالب طرح‌های کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی است که در سال گذشته برای این تعداد فرصت شغلی ایجاد شده 244 میلیارد و 907 میلیون ریال هزینه شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: 58 درصد از مددجویان کمیته امداد استان مرکزی در نقاط روستایی ساکن هستند، بنابراین یکی از وظایف و مسئولیت های حوزه اشتغال کمیته امداد، توانمندسازی اقتصاد خانواده‌ها و توجه به ایجاد اشتغال در مناطق روستایی است.

جلالی با اشاره به نظارت بر طرح‌های اشتغال مددجویان کمیته امداد، گفت: به منظور پیشگیری از هرگونه هدر رفت سرمایه خانواده‌های تحت حمایت و کمک به تثبیت شغل ایجاد شده و پایداری درآمد، کمیته امداد بر طرح‌های اشتغال نظارت فنی انجام می دهد.

وی افزود: در راستای توسعه مشاغل خانگی و کمک به فعالان حوزه صنایع دستی، کمیته امداد در سال گذشته اقدام به ایجاد فرصت‌های شغلی در حوزه قالی‌بافی کرده و بافندگان تحت حمایت با تولید یک‌هزار و 611 متر مربع فرش، توانستند بیش از 13 میلیارد و 693 میلیون ریال درآمد کسب کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: هم اکنون 27 هزار و 43 فرصت شغلی در اختیار خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی است که از محل فعالیت‌های اقتصادی این نهاد امرار معاش می‌کنند.

معاون اشتغال کمیته امداد استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته ایجاد دو هزار و 250 شغل برای مددجویان شهری و روستایی در تعهد کمیته امداد استان مرکزی بود که با تحقق دو هزار و 768 فرصت شغلی، بیش از 24 درصد نسبت به برنامه تعیین شده رشد داشتیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات