در فضائی آکنده از عطر شهیدان وبمنظور تجلیل از مقام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ آئین تجلیل و تکریم از پدران آسمانی و خانواده شهدای فرهنگی با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی برگزارشد.
کد خبر: ۸۸۴۹۴۵۳
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
 به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان در فضائی آکنده از عطر شهیدان وبمنظور تجلیل از مقام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آئین تجلیل و تکریم از پدران آسمانی و خانواده شهدای فرهنگی با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی و خانواده های معظم شاهد و ایثارگر در منطقه تفریحی و گردشگری جرجافک زرند برگزار شد.اکبرابراهیمی رزمنده دفاع مقدس وخبرنگار ما درشهرستان زرند گزارشی مختصرازاین برنامه تهیه نموده است:

حجه الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان زرند از سخنرانان  این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز دفاع مقدس وباتشبیه آدم عالم به یک زنبور عسل اظهار داشت: شهدا ما از برکت علما ما هستند و ابن شهدا هستی شان را دادند تا ما زنده باشیم و ما باید قدر شناس شهدا باشیم.
محسن بیگی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به نسبت ما با شهدا تصریح کرد: خدا ما انسان ها را طبقه طبقه آفریده است و همینطور که ما نماز می خوانیم شهدا هم نماز می خواندند و همین جور که ما روزه می گرفتیم شهدا هم روزه می گرفتند فرق بین ما و شهدا در معرفت است. وی خاطرنشان کرد: ما باید معرفت شهدا را پیدا کنیم به سعادت و تکامل برسیم.
وی تصریح نمود : که اگر توانستیم به معرفت برسیم به خدا رسیده ایم ما باید هر رفتاری و سخنی را تایید نکنیم و اگر معرفت داشته باشیم در راه شهدا قدم برداشده ایم.
وی با بیان سخنی از امام صادق در مورد نماز ادامه داد: در صورتی ما پیروز می شویم نمار و عبادت خدا را فراموش نکنبم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه اظهارداشت: ما باید کاری کنیم که خانواده هایمان معرفت و شناخت شهدا را پیدا کنند و اگر ابن کار عملی شود بسیاری از طلاق ها مشکلات و رفتار های ناپسند ما رفع می شود.
وی با اشاره به این که امروز وظیفه ما از شهدا سنگین تر است ابراز داشت: شهدا دوست داشتنی ترین دارایی خود یعنی جانشان را هدیه کردند و ما باید دعا و تلاش کنیم در مسیر آن ها حرکت کنیم و دیگران را هم به این مسیر هدایت کنیم تا جامعه مان به سمت انوار تابناک الهی حرکت کند.
شایان ذکر است در پایان این مراسم معنوی با اهداء لوح تقدیر و هدیه از فرزندان ، همسران و والدین گرامی شهدای فرهنگی تجلیل لازم بعمل آمد .
ارسال نظرات