طرح جدید سلامت در وزارت بهداشت پیشکش، بیماران را دریابید!
در حالیکه بیماران سخت ترین شرایط ، بیماری یا مصدومیت های غیر قابل تحمل را با آلام جانکاه بر روی تخت های فراموش شده بیمارستانی می گذرانند، متخصصین امر(پزشکان) علی رغم برنامه های تعیین شده، این بیماران را حتی تا 3 الی4 روز با شدید ترین دردها معطل جراحی و درمان می کنند.
کد خبر: ۸۸۴۹۵۸۴
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، در حالیکه بیماران در سخت ترین شرایط ، بیماری یا مصدومیت های غیر قابل تحمل را با آلام جانکاه بر روی تخت های فراموش شده بیمارستانی می گذرانند، متخصصین امر(پزشکان) علی رغم برنامه های تعیین شده، این بیماران را حتی تا 3 الی4 روز با شدید ترین دردها معطل جراحی و درمان می کنند.
اینکه در مباحث ساخت و ساز یا تعمیرات وسائل، متولیان و مجریان امر بر اساس پیش آمدهای ناگهانی و غیر مترقبه، ادامه فعالیت در تکمیل و تجهیز آن موضوع را به تعویق بیاندازند ، شاید ادامه کار بعد چند روز آنطرف تر، جدای از بحث اخلاقی برای صاحبان آن سازه یا وسایل،  تفاوتی نداشته باشد، اما باید توجه داشت که کار پزشکان با بیماران در واقع دست و پنجه نرم کردن با جان بیمار است و چه بسا حتی تعلل چند ساعته، وضعیت وخیمی در روح و جسم بیمار، مصدوم و حتی خانواده هایشان ایجاد کند!
متاسفانه علی رغم بلند بودن صدای طرح سلامت وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و لزوم تکریم به بیماران و خانواده هایشان، برخی پزشکان خواسته یا ناخواسته اقداماتی انجام می دهند که در اذهان عامه مردم به کلاس پزشکان تعبیر می شود!
 اینکه پزشکان دارای "کلاس" هستند بر کسی پوشیده نیست، اما همین پزشکان محترم باید بدانند که از امکانات این مردم و نظام برای دست یابی، ترفیع مقام و جایگاه، استفادهای زیادی برده اند و منتی بر مردم نیست، از طرفی تا این ولی نعمتان وجود نداشته باشند ارزش کار کدام پزشک و متخصص یا ... مشخص خواهد شد؟
گزارش های متعدد مردمی از نارضایتی در وضع بیمارستانها خبر می دهد و حکایت از آن دارد که آحاد جامعه نسبت به تعهد بیمارستانها و رعایت اخلاق در رسیدگی به بیماران و مصدومان نگران هستند.
به عنوان نمونه بیماران تصادفی بیمارستانی در مرکز استان علی رغم شکستگی و مصدومیت شدید بعد از حدود یک هفته، همچنان بر روی تخت ها، از درد به خود می پیچند و ناله سر می دهند، و هر از چند گاهی پرستاران، با داروها موقتا آرامبخشی را  تزریق می کنند.
طی روز های گذشته بیماران از وضعیت بد رسیدگی پزشکان خبر داده و اذعان می کنند که علی رغم تعیین برنامه جراحی دیر هنگام  در بیمارستان و دستور قطع غذای بیمار از یک شب قبل برای آماده سازی جراحی، متاسفانه پزشکان بدون توجه به این بیماران، محل کار را ترک کرده و به دلیل تعطیلی آخر هفته تا روزها باید منتظر ماند و بیماران نهیف در تب و درد به خود بپیچند و قوای جسمانی آنان رو به تحلیل رود!
  با توجه به هزینه های سرسام آور بیمارستانی، و لحاظ و رعایت وضع درآمدی اقشار عامه مردم،  سراوار است مسئولین علوم پزشکی مازندران و بیمارستانهای استان علی الخصوص پزشکان محترم، برای فقط، لحظه ای خود و فرزندان خود را جای بیماران تصور کنند و نسبت به تعهدی که داده اند صادقانه عمل و رفتار نمایند و بیماران و خانوادهایشان را در اسرع وقت دریابند.
 

 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها