کد خبر: ۸۸۴۹۶۰۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این جلسه بابیان اینکه برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد برگرفته از منویات مقام معظم رهبری و مبنای آن آموزه‌های دینی و اسلامی است ، گفت : برنامه‌ریزی ما در حوزه فرهنگی باید به سمتی هدایت شود که تمام فعالیت‌ها رنگ و بوی دینی و قرآنی داشته باشد .

هدایت صفری با اشاره به اینکه ارتقاء کارکردهای حوزه فرهنگی در امداد نیازمند عزم وهمت همگانی است، افزود: جنس کار همه حوزه‌ها در امداد فرهنگی است و اگر خدمات با پیوست فرهنگی به جامعه هدف ارائه شود اثربخشی آن افزایش می‌یابد .

ویاظهار داشت: برای تحقق اهداف امداد در این حوزه نیاز است فهم مشترک بین همه بخش‌ها با گفتمان سازی لازم ایجاد شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه افزایش فعالیت‌های قرآنی در امداد برای همه سطوح در سال 96 مورد تأکید است، تصریح کرد :استفاده از ظرفیت‌های برون‌سازمانی به‌ویژه حوزه‌های علمیه و روحانیت در این بخش بسیار مهم و اثرگذار است .

صفری در ادامه اعزام مددجویان به مشهد مقدس و عتبات عالیات در قالب اردوهای زیارتی و طرح شوق زیارت را از برنامه‌های مهم این نهاد در حوزه فرهنگی در سال 96 عنوان کرد و افزود : اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی و اجرای طرح شوق زیارت باهدف آشنایی جامعه هدف با سیره ائمه معصوم (ع) در کمیته امداد انجام می‌شود .

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای افزایش کمی و کیفی این طرح باید در تمامی سطوح مدنظر قرار گیرد ، گفت : پیش‌بینی می‌شود اعزام مددجویان به اماکن زیارتی امسال 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد .

صفری تعداد مددجویان اعزام‌شده به مشهد مقدس و عتبات عالیات را در سال 95 بیش از 2هزار و 900 نفر اعلام کرد و اضافه کرد :طبق هدف‌گذاری انجام‌شده این تعداد ارسال 96 به 4هزار نفر افزایش خواهد یافت .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان استفاده از ظرفیت خیران در اجرای طرح شوق زیارت را مورد تأکید قرارداد و گفت : باهم افزایی و همکاری و ارتباطات بین بخشی این موضوع محقق خواهد شد.

صفری غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان تحت پوشش ، توسعه کمی و کیفی آموزش‌های اشتغال برای مددجویان را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در حوزه فرهنگی در سال 96 اعلام کرد و افزود : به همین منظور امسال کانون‌های فرهنگی در تمامی شهرستان‌ها دایر خواهد شد .

ارسال نظرات