آغاز ثبت نام مرحله استانی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره در استان اردبیل

ثبت نام مرحله استانی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، نشان خواجه نصیر الدین طوسی در استان اردبیل آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۴۹۶۰۸
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: این مسابقات در راستای عمل به منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری مناظره‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها و سیاست‌های معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار خواهد شد.

نجیبه خروشی با بیان اینکه این­که مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران اول خردادماه سالجاری برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد: این مسابقه به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی در سطح دانشگاه‌های کشور در سه مرحله استانی، منطقه­ای و کشوری برگزار می­شود.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را توسعه فرهنگ گفت‌وگو و نقد سالم در میان دانشجویان، به‌عنوان یکی از پایه‌های ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان و تصریح کرد: تعمیق و ارتقای کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در حوزه‌های دانشگاهی، تمرین گفتمان و کسب آمادگی برای تحلیل مسائل و مهارت در گفتگو از اهداف دیگر این مسابقه است.

دبیر اجرایی ششمین دوره مسابقه ملی مناظره دانشجویان ایران در استان اردبیل با اشاره به برگزاری موفق دوره پنجم این مسابقه با رقابت 8 تیم در سال گذشته در اردبیل گفت: در این مسابقه، دانشجویان در قالب تیم چهار نفره در مسابقات حضور می یابند در رقابت های حذفی گروه برتر مشخص و به مرحله منطقه­ای معرفی می­شوند که مهرماه امسال مسابقات منطقه‌ای و همچنین مرحله کشوری در آذرماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.

خروشی ادامه داد: علاقه­مندان جهت ثبت نام تا 25 اردیبهشت ماه می­توانند به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل واقع در دانشگاه محقق اردبیلی، جنب دانشکده ادبیات و علوم انسانی مراجعه و یا با شماره تلفن 33510500 نسبت به اطلاع از قوانین و مراحل ثبت نام اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات علاوه بر صدور گواهینامه برای کلیه تیم‌های شرکت کننده، به سه تیم برتر جوایزی اهدا خواهد شد و تیم برتر این مسابقات به رقابتهای منطقهای اعزام خواهد شد تصریح کرد: این دوره از مسابقات با همکاری معاونت‌های فرهنگی و دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات