معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد استان اردبيل:
احداث يك مسكن مددجويي و بهسازي 92 منزل خانواده‌هاي تحت حمايت از جمله اقدامات انجام شده از محل زكات پرداختي خيران در خدمت رساني به اقشار محروم جامعه است.
کد خبر: ۸۸۴۹۶۱۰
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل؛ صفر توحيدي، معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه در سال گذشته اردبيلي‌هاي خير بيش از 27 ميليارد و 181 ميليون ريال زكات مال و فطريه پرداخت كرده‌اند، گفت: زكات پرداختي خيران در سال 95 نسبت به مدت مشابه خود در سال 94، حدود 21 درصد افزايش داشته است.

وي با بيان اينكه در سال 94 كشاورزان و نيكوكاران اردبيلي نزديك به 22 ميليارد و 500 ميليون ريال زكات پرداخت كرده‌اند، يادآور شد: افزايش مساعدت‌هاي مردمي به خانواده‌هاي تحت پوشش كميته امداد و مشاركت حداكثري خيران در طرح‌هاي حمايتي بيانگر اعتماد عمومي به اين نهاد است كه اميدواريم در سايه كمك‌هاي همه جانبه نيكوكاران بتوانيم خدمات گسترده‌تري رابه اقشار اسيب پذير ارائه كنيم.

توحيدي با اشاره به اينكه خيران بيش از 20 ميليارد ريال زكات مال پرداخت كرده‌اند، افزود: نيكوكاران بيش از هفت ميليارد ريال نيز در قالب زكات فطريه به نيازمندان كمك كرده‌اند.

معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد استان با بيان اينكه بيش از 15 ميليارد و 332 ميليون ريال از زكات پرداختي در قالب سهم الفقراء براي رفع مشكلات خانواده‌هاي تحت پوشش هزينه شده است، اعلام كرد: از محل زكات سهم الفقراء به مشكلات 2 هزار و 18 نفر از مستمندان و محرومان منطقه رسيدگي شده است.

وي با اشاره به اينكه احداث يك مسكن مددجويي و بهسازي 92 منزل خانواده‌هاي تحت حمايت از جمله اقدامات انجام شده از محل زكات پرداختي خيران در خدمت رساني به اقشار محروم جامعه است، اظهار كرد: به 213 نفر از مددجويان نيز خدمات درماني ارائه شده است تا آنان علاوه بر تحمل درد و رنج بيماري خود با مشكلات ديگري مواجه نباشند.

توحيدي با بيان اينكه پرداخت كمك هزينه تأمين جهيزيه به 62 نوعروس تحت حمايت از ديگر فعاليت‌هاي انجام شده است، گفت: از محل زكات به تحصيل 14 دانش آموز نيازمند كمك شده است.

معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي كميته امداد استان با اعلام اينكه آزادي دو زنداني جرائم غيرعمد از زندان و بازگشت آنان به آغوش گرم خانواده‌هاي خود يكي از مهم‌ترين خدمات ارزنده‌اي است كه از محل زكات پرداختي خيران انجام شده است، خاطر نشان كرد: بهره‌مندي يك هزار و 634 مددجو از ساير خدمات حمايتي كميته امداد نيز از ديگر فعاليت‌هاي اين نهاد در دستگيري از فقرا و نيازمندان است.

وي با بيان اينكه از محل زكات پرداختي 80 مورد پروژه عام المنفعه به انجام رسيده است، تصريح كرد: طبق اساسنامه شوراي زكات، ۶۰ درصد از زکات برای فقراء و ۴۰ درصد آن برای پروژه‏‏های عمرانی در نظر گرفته شده است كه بر اين اساس كميته امداد مي‌كوشد از طريق زكات سهم الفقراء به مشكلات خانواده‌هاي بي‌بضاعت رسيدگي كند.

توحيدي با اعلام اينكه 880 روستا در سطح استان مشمول پرداخت زكات هستند، بيان كرد: با همكاري هر چه بيشتر مسئولان، خيران و نيكوكاران مي‌توانيم شاهد رفع فقر و محروميت از جامعه باشيم كه اميد است اين همياري‌ها در سال‌جاري به شكل چشمگيرتري انجام يابد.

ارسال نظرات