مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین گفت: میزان آبگیری سد کرده ده ۱۵۰ هزار مترمکعب بوده و محصول غالبی که در اراضی آن کشت می شود شامل غلات است .
کد خبر: ۸۸۴۹۶۴۱
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین به نقل از چشمه لر،محمد ابراهیم محمدی گفت: با تکمیل و بهره برداری سد کرده ده و شبکه‌های پایاب آن در شهرستان سرعین، ۱۵۰ هکتار اراضی این منطقه زیرکشت آبی قرار می گیرد.

وی افزود: با بهره برداری از اراضی پایاب این سد، توسعه بخش کشاورزی شهرستان‌ سرعین از رشد قابل توجهی برخوردار شده و با استفاده بهینه از منابع موجود تحول بزرگی در توسعه اقتصاد مبتنی بر کشاورزی منطقه ایجاد خواهد شد .

محمدی با اشاره به اینکه کشاورزی از مهم‌ترین محورهای توسعه در راستای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد روستائیان به شمار می‌آید، گفت: برای نهادینه سازی فرهنگ استفاده بهینه از منابع موجود، بخصوص آب مصرفی در بخش کشاورزی با برگزاری جلسات و انجام آموزش های جمعی و انفرادی کشاورزان توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهت آگاه سازی ایشان اقدامات لازم انجام می یابد و در حال حاضر رایزنی های لازم در رابطه با تجهیز این اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار با بهره برداران منطقه انجام و مقدمات اجرای این طرح در ۱۵۰ هکتار از اراضی پایاب این سد بصورت جدی پیگیری می شود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین در پایان گفت: میزان آبگیری سد کرده ده ۱۵۰ هزار مترمکعب بوده و محصول غالبی که در اراضی آن کشت می شود شامل غلات می باشد که می توان با تغییر الگوی کشت منطقه و یکسان سازی آن و اجرای سیستم های نوین آبیاری بیشترین بهره وری را از این اراضی داشته باشیم.

ارسال نظرات