وامی که برکت آغازی شیرین شد؛

کار آفرین موفق پارس آبادي، اقتصاد مقاومتی را با پرورش شترمرغ عملیاتی کرد +تصاویر

يك كارآفرين پارس آبادي كه در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي در حوزه پرورش شترمرغ ورود كرده‌است، ضمن تشريح فعاليت‌ها و مشكلات خود در اين رابطه، حمايت بيشتر مسئولان را لازمه ادامه فعاليت خود مي‌داند.
کد خبر: ۸۸۴۹۶۴۹
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از   خبرنگار آران مغان، اقتصاد مقاومتی مفهومی است که این روزها به‌عنوان راهگشای برون رفت اقتصاد کشور از وضعیت نابسامان و سست کنونی بیان می‌شود.

مقام معظم رهبري در سال‌های اخیر بارها با بیان و تبیین اقتصاد مقاومتی و توجه به سرمایه‌های داخلی دولت و مجلس را به سمت به کارگیری این مفهوم رهنمون ساختند. اگرچه در این موضوع همایش‌ها و جلسات گوناگونی در سطح دولت و مجلس برگزار شد اما آن چنان‌ که باید مورد توجه و اجرا قرار نگرفت تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 96 را به‌عنوان سال «اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال» نام‌گذاری کردند.

 

در راستای تحقق شعار امسال و نظر به منویات معظم له در این خصوص، "قوتاز اماني" كارآفرين پارس آبادي موفق شد با پرورش 31 قطعه شترمرغ در فاصله زمانی 7 ماه نام خود را در فهرست کارآفرین موفق در عرصه اقتصاد مقاومتي، به نمایش بگذارد.

 

اين کارآفرین پارس آبادي مي گويد: با حمایت و راهنمایی های بسيج سازندگي سپاه ناحيه پارس آباد و جذب مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج و آورده شخصي 30 ميليون توماني توانسته يك مزرعه شتر مرغ در ورودي روستاي گوشلو راه اندازي كند.

 

وي نه تنها برای خود بلکه برای سایر اعضای خانواده اش نیز فرصت شغلی ایجاد کرده و آنان را نیز در این طرح سهیم کرده است به طوری که برای افراد دیگر نیز اشتغال غیر مستقیم نیز ایجاد کرده است.

 

تمامی این اقدامات و ایجاد اشتغال برای سایر اعضای خانواده در حالی صورت گرفته که میزان دریافت تسهیلات از سازمان بسیج سازندگی شهرستان پارس آباد به مبلغ 20 میلیون تومان بوده و این نشان می دهد که با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و با کوچکترین تسهیلات می توان اقدامات بزرگی انجام داد و حتی برای دیگران نیز فرصت های شغلی ایجاد کرد.

 

"قوتاز اماني" كه اكنون دارای 31 شتر مرغ مولد در مزرعه اي به مساحت هزار مترمربع است، در حالي از 7 ماه پيش مشغول اين كار شده كه تداوم این طرح نیز به نوعی نیازمند حمایت های مالی و پشتیبانی متولیان امر است.

 

عدم حمایت از طرف مسئولین ادامه فعالیتم را مشكل كرده است

این کارآفرین موفق در طرح اقتصاد مقاومتی می گوید: با اینکه بسیج سازندگی تسهيلاتي را برای شروع کارم داد و خوشبختانه توانستم کارم را جلو ببرم اما با توجه به اوج گرانی های محصولاتي همچون جو، ذرت، سويا و اینکه پرورش شتر مرغ مزرعه ما در عرض 7 ماه به 60 تا 70 کیلوگرم رسيده است و طي اين ماه تنها 10 ميليون تومان براي خوراك آن هزينه كرده ام كه با اين روند توانايي ادامه تامين هزينه خوراك آنها را ندارم.

 

اماني با بيان اينكه تا كنون ريالي از سوي مسوولان براي راه اندازي اين مزرعه كمكي نشده و در نبود دستگاه جوجه كشي با مشكلاتي مواجه هستيم، تصريح كرد: مهمترین مشکلی که ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم قیمت بالای خوراک است که واقعا قیمت بالای آن کمر شکن است زیرا ما خوراک را به صورت کاملا آزاد تهیه می کنیم و دولت و جهاد کشاورزی هیچ حمایتی نمی کنند.

 

اين كارآفرين اهل روستاي گوشلو مي گويد: متاسفانه در منطقه ما هنوز فرهنگ استفاده از گوشت شترمرغ در سبد غذائی خانواده ها جا نیفتاده است و مجبوریم برای جبران این خلاء، از استانهای همجوار جهت عرضه و فروش گوشت این نوع دام، کمک بگیریم که این نوع بازاریابی نیز مشکلات خاص خود را دارد که می طلبد مسئولین استانی و شهرستانی بخصوص مسئولین شهرستان پارس آباد در راستای فرهنگ سازی تغذیه سالم و نیز ایجاد بازار مناسب برای این نوع محصولات غذایی تلاش بیشتری نموده و دغدغه ی همیشگی تولید کنندگان را ارج نهاده و به کمک بازار تولید داخلی بشتابند.

 

وی به افرادی که علاقه به این کار را دارند، گفت: حتما لازم نیست که کار خود را با هزینه های زیاد شروع کنند،بلکه بهتر است کار خود را با مقیاس کوچک و با تعداد شتر مرغ کم شروع کنند تا به خوبی با شرایط آن آشنا شوند.

 

 هم اکنون دو مزرعه پرورش شتر مرغ دیگر نیز در شهرستان پارس آباد وجود دارد که در قالب تسهيلات اقتصاد مقاومتي كه از بسيج سازندگي دريافت كرده اند، توانسته اند گام موثري در تحقق شعار اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال قدم بردارند.

 

///

///

///

///

///

///

///

///

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار