باید به مردم جوامع محلی ظرفیت ها و پتانسیل های روستاهایشان معرفی گردد و آگاهی مورد نیاز در خصوص اهداف این طرح ارائه شود.
کد خبر: ۸۸۴۹۶۷۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مديركل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري زنجان در جلسه ارزيابي توليد و اشتغال روستاهاي هدف گردشگري زنجان و درجمع كارشناسان اين طرح گفت: دو روستای گلابر و درسجین روستاهای منتخب استان زنجان در این طرح هستند كه در روستای گلابر سرمایه گذاری زیرساختی خوبی صورت گرفته و از محل اعتبارات گردشگری اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

يحيي رحمتي افزود: تنها محراب حجاری شده دوره سلجوقی در مسجد تاريخي این روستا قرار دارد و مجموعه گردشگری بسیار مجهزی در کنار سد گلابر به واسطه استفاده آب این سد تنها در بخش کشاورزی ايجاد شده است.

وي در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر مشاور در حال تهیه طرح جانمایی نحوه بهره برداری از تاسیسات گردشگری پشت این سد است.

يحيي رحمتي در خصوص بافت روستاي تاريخي درسجين ديگر روستاي منتخب هدف گردشگري استان زنجان، گفت: بنیاد مسکن با بدنه سازی که در روستای درسجین تعریف کرده، مانع از دخل و تصرف مالکان و ساکنان در نماهای روستا شده است. در اين روستا خانه هایی وجود دارد که قابلیت ثبت در فهرست آثار تاريخي را دارند و متعلق به دوره قاجار هستند.

وي با تاكيد بر منتفع شدن جوامع محلي از حضور گردشگران ،بيان كرد:آنچه در بحث روستاهای هدف گردشگری مغفول مانده، انتفاع جوامع محلی از بحث گردشگری است که باید روی آن کار شود و بحث توانمند سازی جوامع میزبان و محلی و منتفع شدن این جوامع از حضور گردشگران از اهمیت بالایی برخوردار است.

مديركل ميراث فرهنگي زنجان در خصوص طرح ضربتی ارزیابی ظرفیت های تولید و اشتغال ۷۳ روستای کشور اظهار كرد: به واسطه ضربتی بودن اين طرح، باید نقاط کور و خلاء های گردشگري روستاها هدف شناسایی و برطرف شود.

وي افزود: طرح واگذاری بخش هایی از روستاهای هدف گردشگری به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری، باید در راستای منتفع شدن این جوامع بوده و در مقابل منافع مردم محلی نباشد.

رحمتي تصريح كرد: باید به مردم جوامع محلی ظرفیت ها و پتانسیل های روستاهایشان معرفی گردد و آگاهی مورد نیاز در خصوص اهداف این طرح ارائه شود.

ارسال نظرات