در اعتراض به نظام «سرمایه‌داری» و جنگ‌طلبی کشورهای عضو گروه 20، مخالفان در شهر هامبورگ آلمان که مقر نشست دو روزه آتی این گروه هست، تظاهرات کردند.
کد خبر: ۸۸۴۹۶۷۸
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، در حالی که مقامات شهر هامبورگ در حال تدارک برای میزبانی از نشست آتی گروه 20 هستند، مخالفان این گروه در اعتراض به مواضع سیاسی و اقتصادی گروه 20 در این شهر آلمان تظاهرات کردند.

گروه 20(G20) متشکل از آمریکا، اتحادیه اروپا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه، ایتالیا، ژاپن، چین، عربستان سعودی، استرالیا، اندونزی، برزیل، ترکیه، کانادا، آرژانتین، کره جنوبی، هند، مکزیک، آفریقای جنوبی است.

گروه 20 در چند سال اخیر و در نشستهایی که به صورت دوره ای ترتیت داده، همواره شاهد تظاهرات مخالفان به مواضع و سیاست‌های اقتصادی و سیاسی خود بوده است.

جدیدترین نشست گروه 20 که قرار است 16 و 17 تیرماه در هامبورگ آلمان برگزار شود، هم از این قاعده مستثنی نشده و ژیش از برگزاری نشست، مخالفان دست به کار شدند.

گروهی شامل صدها نفر از مخالفان گروه 20 در اعتراض به مواضع این گروه و کشورهای عضو آن، روز چهارشنبه(دیروز) در شهر هامبورگ تظاهرات کردند.

معترضان ضمن سر دادن شعارهایی علیه گروه 20، پلاکارهایی با این نوشته در دست داشتند: «سرمایه‌داری یعنی حقارت، جنگ، گرسنگی و بدبختی».


ارسال نظرات