مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبر داد

افزایش چشمگیرمستمری سال 96 مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: افزایش مستمری آن دسته از مددجویان که در قانون برنامه ششم توسعه تعریف شده، از ابتدای سال 96 در استان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۹۷۸۵
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مهندس احمد رشیدی ضمن تبریک فرارسیدن هفته کار و کارگر اظهار کرد: این قانون یکی از پیشنهادات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده که بیش از دو سال قبل به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شده بود.

وی افزود: سیاست ما در حوزه رفاه و حمایت‌های اجتماعی این است که قدرت خرید اقشار کم‌درآمد و آحاد مردم را افزایش یا ثابت نگهداریم و اجازه ندهیم تورم به این اقشار آسیب وارد کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در تشریح طرح افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و معلولان و زنان سرپرست خانوار بهزیستی گفت: براساس این طرح جدید، برای یک خانواده تک‌نفره مبلغ 53 هزار تومان نهاد حمایتی (کمیته ‌امداد یا بهزیستی) پرداخت می‌کند و 95 هزار تومان به اضافه یارانه‌نقدی به آنها پرداخت می‌شود و در نهایت دریافتی یک خانوار تک‌نفره 193 هزار تومان همراه با یارانه است.


 رشیدی افزود: حداکثر پرداختی این طرح برای خانوارهای بالای 5 نفر است که علاوه بر دریافت مبلغ یارانه ماهانه و مبلغ 100 هزار تومانی که در گذشته از نهادهای حمایتی دریافت
می‌کرده اند 365 هزار تومان هم براساس طرح جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آنها پرداخت می شود.


وی با بیان اینکه این طرح از ابتدای هفته جاری در کشور اجرایی گردیده است، گفت: نهادهای حمایتی (کمیته‌امداد و بهزیستی) افراد را به ‌همراه بعد خانوار به سازمان هدفمندی یارانه ها معرفی می‌کنند و سازمان هدفمندی نیز این مبلغ جدید را به همراه یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار معرفی شده واریز می‌کند.


به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح از محل هدفمندی یارانه ها تامین و پرداخت می شود.
وی در پایان اظهار داشت:حقوق بازنشستگان نیز با افزایش چشمگیری، از حداقل 900هزار تومان در سال 1395 به یک میلیون و 150 هزار تومان با سابقه 30 سال کار رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار