نماینده ولی فقیه در لرستان گفت : آنچه را که در پیشرفت اقتصادی به عنوان مبانی اقتصاد مقاومتی مطرح است در درجه اول داشتن برنامه، در درجه دوم مجریان و مدیران متعهد و انقلابی و در درجه سوم مسئله کار و تلاش است
کد خبر: ۸۸۴۹۷۹۰
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، آیت الله میرعمادی در دومین کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری لرستان در سخنانی با اشاره به مبانی اقتصاد مقاومتی در عرصه تولید اظهار داشت: هر کشوری که به سمت پیشرفت، رشد و ترقی بخواهد قدم بردارد نیازمند به یک الگو است، الگویی که متناسب با آن کشور و شرایط آن کشور باشد.

وی با بیان اینکه بدون داشتن الگو و برنامه امکان پیشرفت و توسعه وجود ندارد افزود : کشور پهناور و قدرتمند ایران اسلامی با توجه به شرایطی که دارد الگوی متناسب برای پیشرفت اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه ایران می خواهد با حفظ استقلال، هویت اسلامی و روحیه انقلابی پیشرفت کند و یقینا وابسته به هیچ قدرت مادی نباشد عنوان کرد: این که کشوری با حفظ استقلال و حفظ هویت خود بدون وابستگی به غرب و شرق بخواهد در برابر فشارها و تحریم ها و ظلم ها پیشرفتی داشته باشد یقینا بهترین الگو اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مجموعه سیاست هایی است که در کنارش نیازمند به مدیران توانمند، کارآمد، انقلابی و با روحیه جهادی است بیان کرد : در ایران از این افراد کم نیستند و به تجربه ثابت شده که سخت ترین کارها و پیچیده ترین کارها را با روحیه انقلابی و جهادی و با تعهد و دلسوزی در کشور به ثمر رساندیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه آنچه را که در پیشرفت اقتصادی به عنوان مبانی اقتصاد مقاومتی مطرح است در درجه اول داشتن برنامه، در درجه دوم مجریان و مدیران متعهد و انقلابی و در درجه سوم مسئله کار و تلاش است تصریح کرد : مولفه مهم و تاثیر گذار برای پیشرفت و از اصول اساسی اقتصاد مقاومتی مسئله کار و تلاش است که در فرهنگ اسلامی ما به عنوان عبادت تلقی شده است.

میرعمادی با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی ما مسئله کار و تلاش به عنوان عامل اصلی برای حفظ هویت دینی مطرح شده است خاطرنشان کرد: در تاریخ شخصیت امام علی(ع) به عنوان یک سیاستمدار عادل، عبادت گری بی نظیر و فعال اقتصادی که نظیر ندارد مطرح شده و و ما ایشان را مرد اقتصاد و تولید می دانیم و الگوهایی داریم که کار کردن را عبادت می دانند و به طور حتم این یکی از مبانی اقتصاد مقاومتی در تولید است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران گفت: یقینا سرمایه گذاران نیاز به پشتیبانی مادی و معنوی دارند.

اینکه یک تولید کننده باید بدون دغدغه در عرصه اقتصادی فعالیت اقتصادی داشته باشد و بسترهای لازم برای این کار فراهم شود افزود : یکی از بخش های حمایت از تولید کنندگان مسئله حمایت از سرمایه گذار است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه حمایت از تولید کنندگان خواسته و اراده عمومی مردم است تصریح کرد : در لرستان همه بسترهای لازم برای حمایت از تولیدکنندگان فراهم است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه مردم لرستان مردمی خون گرم، با صفا، مهمان نواز، ولایتمدار و انسان های قدرشناسی هستند گفت: در لرستان هیچ کسی خدمتی نکرد مگر آنکه مردم استان از او قدرشناسی کردند.

وی با بیان اینکه این مردم لیاقت و شایستگی برای خدمت و سرمایه گذاری را دارند افزود: بر اساس آمارها استان لرستان از ضریب امنیتی بسیار بالایی برخودرار است و از بدو پیروزی انقلاب تا کنون کوچکترین کاری که مضر به امنیت استان و امنیت ملی باشد انجام نداده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت : همچنین خوشبختانه امروز مسئولان استان با تمام وجود برای همکاری آماده هستند و نمونه های اتفاق افتاده گواه بر وجود این همکاری هست.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه بسترهای معنوی برای حمایت از سرمایه گذاران در لرستان فراهم است تصریح کرد: این بسترهای معنوی امید بخش ایمان، تقوا و تعهد مردم و همچنین وحدت و انسجام حاکم بر استان است.

وی با تاکید بر اینکه اجر و پاداش الهی که برای تولید کنندگان و سرمایه گذاران است مخفی نیست اضهار داشت : خداوند به کسانی که برای خدا و خدمت به نیازمندان کار می کنند پاداش می دهد.

 
انتهای پیام /ز

ارسال نظرات