خبرهای داغ:
مدیرکل نوسازی استان همدان گفت: در استان همدان هر ساله شاهد افزایش تعهد خیرین بودیم چنانچه امسال نزدیک به 27 میلیارد تومان توسط خیرین تعهد شد.
کد خبر: ۸۸۴۹۷۹۳
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فرزاد تیموری در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان همدان اظهار داشت: مردم ایران از دیرباز در بحث خیرین فعال بودند اما بعد از انقلاب و شرایط باز اجتماعی زمینه حضور تشکل‌های مردمی در کشور بسیار فراهم شد و مجمع خیرین در سال 1377 شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد مدارسی که در حال بهره‌برداری و خدمت آموزش و پرورش است توسط خیرین احداث می شود، گفت: در استان همدان هر ساله شاهد افزایش تعهد خیرین بودیم چنانچه امسال نزدیک به 27 میلیارد تومان توسط خیرین تعهد شد.

مدیرکل نوسازی استان همدان با اشاره به رویکرد جشنواره گفت: آنچه مهم است ساخت مدارسی ایمن است که این جشنواره این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: در برنامه پنجم توسعه 4 میلیارد دلار برای ایمن‌سازی، تخریب و بازسازی مدارس و در برنامه ششم و قانون بودجه 96 هم 3 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تخریب بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس تخصیص پیدا کرد.

تیموری ادامه داد: در بودجه 96 اعتبار خاص ملی برای استانداردسازی سیستم گرمایشی اختصاص پیدا کرده که با این اعتبارات ضمن تجهیز، نوسازی و تعمیر مدارس امیدواریم تا چند سال آینده مشکل سیستم گرمایشی مدارس حل شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان همدان در بحث اعتبارات پروژه‌های آموزشی با کمک استاندار در سال 94، 25 درصد افزایش و در سال 95 نیز با 35 درصد افزایش اعتبارات مواجه بودیم که این می‌تواند ما را در تحویل مدارسی مدرن و مجهز به آموزش و پرورش کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات