کد خبر: ۸۸۴۹۸۷۳
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
عطا باقر زاده بعد  از ظهر پنج شنبه در دومین نشست توسعه باغات در اراضی شیبدار افزود: با توجه به شعار سال احداث باغات در اراضی شیبدار در دستور کاری  جهاد کشاورزی قرار دارد و برای تحقق این شعار عزم راسخ همراه با برنامه ریزی مناسب وجود دارد.

باقر زاده تصریح کرد:  طرح احداث باغ در اراضی شیبدار یکی از برنامه های مورد نظر است که قدم نخست آن شناسایی همه مناطق مستعد برای این کار است.

باقرزاده از اهتمام جدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و حمایت‌های وزارتخانه در راستای تحقق و  اجرای این طرح خبر داد و بیان داشت: هماهنگی و تعامل میان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در این زمینه ستودنی است.

باقر زاده تاکید کرد:  اجرای این طرح در راستای افزایش تولید و اشتغالزایی  بسیار راهگشا است که در این زمینه هیچ عذر و بهانه‌ای از مدیران پذیرفتنی نیست.

مدیر حوزه ریاست جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای جلسه بعدی این کارگروه مدیران جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان‌های هشت‌گانه استان موظف شدند که همه مناطقی که قابلیت اجرای احداث باغ را دارند شناسایی و نقشه فنی حداقل سه منطقه را آماده و ارائه کنند.

باقرزاده  با انتقاد از مدیران منابع طبیعی شهرستان‌های دنا و بویراحمد که گفته بودند با توجه به پوشش جنگلی این دو شهرستان امکان احداث باغ وجود ندارد اظهار کرد: هیچ فردی راضی به تخریب و یا آسیب زدن به جنگل و پوشش مرتعی نیست ولی همه ما می‌دانیم که در دو شهرستان بویراحمد و دنا اراضی فاقد پوشش جنگلی فراوانی وجود دارد که با توجه به شرایط خوب آب و هوایی برای اجرای باغات و گیاهان دارویی بسیار مستعد و مناسب هستند.

ارسال نظرات