خطیب جمعه خلیل‌آباد گفت: قانون اساسی میثاق ملی و فصل الخطاب همه امورات کشور است و اخلاق انتخاباتی حکم می‌کند که حفظ حرمت و عمل به قانون و گردن نهادن به شورای نگهبان مدنظر همه کاندیداها باشد.
کد خبر: ۸۸۵۰۰۱۶
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
یه گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی ناهیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خلیل‌آباد اظهار داشت: پس از پایان جنگ تحمیلی بر اساس فرمان رهبری مبنی بر ضرورت بازسازی کشور قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء توسط سپاه تشکیل شد.

وی قرارگاه خاتم‌الانبیاء را بازوی اصلی سپاه در عرصه سازندگی کشور دانست و خاطرنشان کرد: این قرارگاه توان اصلی سپاه را در خدمت اجرای طرح‌های عظیم عمرانی و صنعتی نظیر سدسازی، راه‌آهن، فرودگاه، راه‌سازی و… قرار داد.

خطیب جمعه خلیل‌آباد ادامه داد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء در مناطقی که پیمانکاران توان اجرای پروژه را نداشته‌اند حضور پیدا کرد و در بحث خودکفایی سپاه نیز نقش‌آفرینی کرده است.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) مدیران و کارگزاران جامعه را به چوپان تشبیه کرده‌اند و طبیعی است که چوپان وظیفه نگهداری، نگهبانی و حفاظت و پایداری است.

ناهیدی بابیان اینکه وای به چوپانی که خود گرگ باشد، اذعان کرد: اگر چوپانی گرگ بود خود و گوسفندان را به تباهی می‌کشاند و این هشداری برای مدعیان خدمت و پاسبانی از ارزش‌ها، عزت و اقتداری که با هزینه‌های زیادی به وجود آمده است.

وی همچنین عنوان کرد: انسان‌های کم‌ظرفیتی که با اقبال و رأی مردم صاحب‌مقام و جایگاه شدند بسیار هستند ولی متأسفانه خود را گم کردند و تباه ساختند و این نشانه ضعف ایمان و اخلاق است.

امام‌جمعه خلیل‌آباد بر ضرورت تصحیح قانون انتخابات به‌ویژه انتخابات ریاست جمهوری و رعایت اخلاق کاندیداها و حامیان آنان در عرصه رقابت تأکید کرد و گفت: قانون اساسی میثاق ملی و فصل الخطاب همه امورات کشور است و اخلاق انتخاباتی حکم می‌کند که حفظ حرمت و عمل به قانون و گردن نهادن به شورای نگهبان مدنظر همه کاندیداها باشد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام نیمه شعبان و آئین مرسوم به چراغ برات، ابراز کرد: آئین چراغ برات سند دینی ندارد ولی اسلام هم با آن مخالف نیست و اصل این کار که توجه به از دنیا رفتگان می‌باشد خوب است ولی هزینه‌هایی و رسوم غلطی که در این باب وجود دارد باید بازنگری شود.

حجت‌الاسلام ناهیدی بابیان اینکه برنامه‌ها باید بر روی موازین خود پیش رود، تأکید کرد: چادر زدن، تشریفات و پذیرایی بر سر مزار مردگان با شیرینی و میوه و … ایجاد مزاحمت برای دیگران است و می‌توان این هزینه‌ها را مدیریت کرد و درراه خیر برای مردگان هزینه کرد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۲۷ رجب روز مبعث پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: روز مبعث روز دفن بت‌پرستی، شرک و جهالت است و همچنین این روز پیام‌آور عدالت، کرامت انسانی، توحید و خداپرستی است.

خطیب جمعه خلیل‌آباد اقامه عدل، تشکیل حکومت اسلامی و مبارزه با شرکت و بت‌پرستی را از اهداف ۳ گانه انبیاء الهی دانست و تصریح کرد: بعث پیامبر گرامی اسلام ازنظر غربت اسلام شباهت‌های زیادی بازمان ظهور حضرت مهدی (عج) دارد.

وی بابیان اینکه در هر دو زمان اسلام به دلیل انحرافات زیاد، ضعیف می‌شود، اذعان کرد: امروزه نمونه عینی غربت اسلام در عربستان است که با توجه به اینکه آل سعود خود را خادمین حرمین می‌داند ولی دست به کشتار مسلمانان زده و اسلام را تضعیف می‌کند.

ناهیدی در پایان خاطرنشان کرد: رژیم آل سعود و وهابیت ظهور امام زمان (عج) را انکار می‌کنند و هزینه‌های زیادی را برای نهی این موضوع انجام می‌دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها