فرماندار ری:

شهرستان ری توانایی تامین گندم استان تهران را دارد

خبرگزاری بسیج: فرماندار شهرستان ری با بی نظیر توصیف کردن زمین های کشاورزی حاصلخیز ری، گفت: «احیای ظرفیت کشاورزی این شهرستان می تواند استان تهران را در این زمینه خودکفا کند.
کد خبر: ۸۸۵۰۰۲۴
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار این شهرستان، با تاکید بر این که یکی از وجوه مهم توسعه ای ری، استفاده از ظرفیت کشاورزی آن است، اظهار داشت:  بر این عقیده هستیم که احیای کشاورزی ری هم به صورت مستقیم و از هم از طریق رونق گرفتن صنایع وابسته، باعث ایجاد شغل و اشتغال خیل بیکاران خواهد شد.

نماینده عالی دولت در ری، همچنین این شهرستان را دارای جذابیت های لازم برای سرمایه گذاری خارجی دانست و تاکید کرد: برای استفاده از پتانسیل کشاورزی باید پسآبی که به ری سرایز می شود را تصفیه کرد و در این زمینه کشورهایی که دارای تکنولوژی های برتر در صنعت تصفیه هستند، برای سرمایه گذاری در ری اعلام آمادگی کرده اند.

جمالی پور تصریح کرد: یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب پسآب به سمت ری سرازیر می شود که اگر تصفیه و وارد چرخه شود، می تواند تمام دشت تهران و حتی سمنان و قم را آبرسانی کند. ما باید برنامه ریزی کنیم که این حجم بسیار بزرگ پسآب به فرصتی برای رشد کشاورزی ری بدل شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار