امام جمعه اردکان به نامزدهای انتخابات توصیه کرد که از جاده انصاف خارج نشوند.
کد خبر: ۸۸۵۰۰۵۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(علیه السلام) به بیان گوشه ای از زندگانی آن حضرت پرداخت.

وی همچنین با تبریک فرا رسیدن عید مبعث به بیان اهداف بعثت پیامبر مکرم اسلام پرداخت.

پیشرفت کشورها به معنی عدم وجود مشکلات فرهنگی و بهداشتی نیست

وی در ادامه با گرامیداشت هفته سلامت گفت: امسال سازمان جهانی بهداشت "بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم" را به عنوان شعار قرار داده است. بیماری افسردگی در تمام دنیا عوارض خود را نشان داده است چه آن کشورهای توسعه یافته و پیشرفته و چه کشورهای جهان سوم بر عکس تبلیغ عده ای که می گویند هرچه افسردگی است مال ماست بروید ببینید اولین آمار خودکشی متعلق به چه کشورهایی است.

امام جمعه اردکان افزود: بعضی ها می خواهند بگویند اگر کشوری پیشرفته شد دیگر مشکلات فرهنگی و بهداشتی ندارد. بروید در این کشورهای پیشرفته ببینید که آمار افسردگی و خودکشی در آن از کشور ما و سایر کشورها بیشتر است یا نه؟

وی گفت: عواملی مانند کنترل استرس، روابط اجتماعی خوب با مردم و خانواده، ورزش و تحرک، رژیم غذایی مناسب و پرهیز از فست فودها، تقویت ایمان و باورهای معنوی و ارتباط قوی با خدا در کاهش افسردگی نقش مهمی دارد.

نهادینه سازی کردن فرهنگ دینی و انقلابی مهمترین اقدام فرهنگی در کشور است

امام جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز اعلام انقلاب فرهنگی در سال 59 گفت: مهمترین اقدام فرهنگی در کشور ما نهادینه سازی کردن فرهنگ دینی و انقلابی است.

وی افزود: کارهایی باید انجام بشود که مردم از نظر دینی و انقلابی تقویت بشوند.

حجت الاسلام والمسلین شاکر گفت:گاهی می بینیم کارهایی به عنوان امور فرهنگی انجام می شود که هیچ تأثیری در دین مردم و انقلابی گری آنها ندارد این اقدامات از هر جناحی و از هر مسئولی باشد بدانید که اقدام فرهنگی نیست.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن اظهار داشت: مؤمنان کسانی هستند که وقتی مسئول شوند و قدرت پیدا کردند در راه ترویج نماز، زکات و فروع دین کار می کنند و بودجه می گذارند.

امام جمعه اردکان افزود: اگر می بینیم در یک دولتی، در یک دوره مسئولیت یک مسئولی هیچ وقت برای اینها کار نشده و اسم فرهنگ روی چیزهای دیگر آمده یک جای کار می لنگد شما به سادگی باور نکنید.

وی با اشاره به دیدار جمعی از فرماندهان ارتش با مقام معظم رهبری گفت: ایشان تأکید کردند که دشمن با تهدید می خواهد از ملت ما امتیاز بگیرد مردم و مسئولان باید نسبت به این نیرنگ دشمن آگاه باشند زیرا اگر ترس سراغ مسئولین و ملت ما آمد اول گرفتاری هاست.

حجت الاسلام والمسلین شاکر اظهار داشت: اگر ملت و مسئولان از دشمن دچار رعب و ترس شدند دیگر نمی توانند حرف خود را بزنند و از قدرتی که دارند نمی توانند درست استفاده کنند و القای ترس باعث تضعیف ملت می شود.

نه آمریکا و نه هیچ ابرقدرتی نمی تواند در مقابل ملت ما دوام بیاورد

وی با گرامیداشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس گفت: این شکست باعث عبرت است زیرا این سنت خداوند است که دست قدرت و عنایت الهی در حمایت از ملتی که ایستادگی کند و بر خدا توکل کند بالای سر آن ملت خواهد بود.

امام جمعه اردکان افزود: اگر ملتی در هر میدانی بر خدا توکل کند و ایستادگی کند خداوند آنها را یاری می کند و به فرموده مقام معظم رهبری نه آمریکا و نه هیچ ابرقدرتی نمی تواند در مقابل ملت ما دوام بیاورد.

انتخابات باید عامل وحدت باشد / فضای انتخابات نیاز به آرامش و امنیت دارد / نامزدهای انتخابات از جاده انصاف خارج نشوند / تمکین به قانون در همه مراحل انتخابات

خطیب جمعه اردکان در بخش پایانی خطبه ها با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: انتخابات باید عامل وحدت باشد.

وی افزود: فضای انتخابات نیاز به آرامش و امنیت دارد نه آشوب و اضطراب. از هر جناحی و از هر مسئولی به مردم اضطراب و خدای ناکرده آشوب القا بشود که باعث از بین رفتن آرامش مردم بشود این خیانت است.

حجت الاسلام والمسلین شاکر گفت: لازمه انتخابات پر شور مشارکت گسترده مردم است.

وی به نامزدهای انتخابات هم توصیه کرد که از جاده انصاف خارج نشوند و با زیر سؤال بردن ارزش های نظام و خدمات دولت های گذشته مردم را نگران و دل زده و ناامید نکنند. گاهی کسی به گونه ای حرف می زند که گویا در این سالها همه خراب کرده اند و برده اند و خورده اند نباید این کارها انجام بشود و آب در آسیاب دشمن ریخته بشود.

امام جمعه اردکان اظهار داشت: نکته مهم این است که همه باید در تمام مراحل انتخابات نسبت به قانون و نظر شورای نگهبان و نتیجه آراء تمکین کنند.

وی افزود: کسانی می توانند خود را قانون مدار معرفی کنند که در همه مراحل و در همه دوره های انتخابات و در همه سالها نسبت به قانون تمکین کنند و در همه دوره ها نسبت به تشخیص شورای نگهبان کوتاه بیایند و تمکین کنند نه یک دوره ای تمکین کنند و یک دوره ای نکنند.

حجت الاسلام والمسلین شاکر گفت: اینکه عده ای از هر جناحی و از هر گروه سیاسی در یک دوره که کاندیدای مورد علاقه آنها تأیید یا رد بشود نظرشان در مورد شورای نگهبان فرق می کند چه معنایی دارد؟ غیر از این است که می گویند ما وقتی شورای نگهبان را قبول داریم که کاندیدای ما را تأیید کند ما وقتی رأی و دموکراسی و مردم سالاری را قبول داریم که از توی این صندوق، رأی به کاندیدای ما بیرون بیاید.

وی افزود: این قانون مند بودن نیست. قانون مند کسی است که در همه مراحل انتخابات و در همه دوره ها و سالها به قانون تمکین کند. امروز گاهی کسانی دم از قانون مندی و حرمت شورای نگهبان می زنند که در گذشته خودشان همه اینها را زیر سؤال بردند و گاهی کسانی امروز به دیگران طعنه می زنند که خودشان در آزمون سختی هستند و گاهی اعتراض می کنند. انسان باید از تعصب و خودبینی و خودخواهی دست بردارد.

ارسال نظرات