دردکشان گفت: سال60شهید کریمی فرمانده منطقه 10سپاه تهران بود كه موفق به دستگيري «سعادتي» يكي از اعضاي فعال سازمان منافقین شد.
کد خبر: ۸۸۵۰۰۶۳
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،«محمود دردكشان» دوست شهید حاج داود کریمی، درباره تشكيل سپاه در اوايل پيروزي انقلاب گفت:يكي از دستاوردهاي انقلاب، پيوند دادن ميان نيروهاي انقلابي بود. شكل گيري سپاه پاسداران به اين موضوع تحقق مي بخشيد. به همين دليل به  فرمان امام خميني(ره)، تشكيل سپاه در استان هاي كشور شروع  شد. حاج داوود هم يكي از موسسان سپاه بود.
من سال 62بود كه از طريق وزير نفت وقت، با او آشنا شدم.
 
وی به دوران فرماندهي حاج داوود در سپاه تهران اشاره کرد:سال60 فرماندهي منطقه 10سپاه تهران بود كه موفق به دستگيري «سعادتي» يكي از اعضاي فعال سازمان منافقین شد. در آن روزها به دليل اختلاف ميان گروه هاي سياسي، ترور هاي زيادي در تهران انجام مي شد كه حاج داوود با تلاش هاي شبانه روزي، دوباره امنيت را به تهران بازگردند.
 
وي ادامه داد:شهيد كريمي روحيه انقلابي و بسيجي داشت. بعد از آشنايي مان، براي حراست از انقلاب تلاش هاي زيادي كرديم. گاهي با دوستان، در خانه هاي همديگر جمع مي شديم و درباره نحوه  حراست از انقلاب بحث مي كرديم. او با افراد معتقد به اسلام و انقلاب همكاري خوبي داشت.
دوست شهيد کریمی خاطر نشان کرد: سال 64 در قسمت بازرسي و امنيتي وزارت پست و تلگراف كشور كار مي كرد. مدت كوتاهي در اين كار  فعاليت كرد اما به دليل ناسازگاري با روحياتش، از آن كناره گيري كرد.
 
وی افزود:حاج داوود كريمي در شغل تراشكاري هم ملاك هاي انقلابي را در نظر داشت.بعد از پايان جنگ، در گارگاه تراشكاري كار مي كرد، با ساخت وسايل نظامي نشان داد كه خدمت به انقلاب، نيازي به پست و مقام ندارد.حاجي به مشتري هايش، كتاب هاي مذهبي و انقلابي هديه مي داد تا اين گونه روي عقايدشان تاثير بگذارد.
 
دردکشان يكي از ويژگي هاي اخلاقي حاج داوود را این گونه نقل کرد:شهيد كريمي صاحب فكر و تحليل بود و براساس عقيده اش عمل مي كرد. او مصداق آيه قرآني با مضمون «بشارت بده به آن كساني كه همه قول ها را مي شنوند و بهترين را انتخاب مي كنند» در زندگي رفتار مي كرد.
دوست شهید کریمی از ساده زيستي حاج داوود گفت:شبي با يكي از دوستانم از قم به تهران آمديم. ساعت 12و30دقيقه شب به خانه حاج داوود رفتيم. حاجي وقتي ما را ديد، استقبال گرمي كرد. دوستم با ديدن زندگي ساده او تعجب كرد. باورش نمي شد كه يكي از فرماندهان سپاه اين گونه زندگي مي كند.
 
وی ابراز داشت: شهید کریمی دردهايش را با توكل به خدا تحمل مي كرد. در طول زندگي اش سختي هاي زيادي كشيد و براي تحقق و حراست از انقلاب، تلاش زيادي انجام داد. حاج داوود پاسدار جان نثار انقلاب بود و براي انقلاب تلاش كرد و سرانجام هم شهيد شد.
دردکشان در پایان تصریح کرد:در طول مدتي كه با هم آشنا شديم، مدام مي گفت كه مال دنيا ماندني نيست. حاج داوود هميشه ساده زيست و ساده به شهادت رسيد. اگر بگويم كه او يكي از ابوذر هاي زمانه ما بود، اغراق نكرده ام.
روحش شاد و يادش گرامي


ارسال نظرات