مومنی بی‌حیایی را بی‌تفاوتی نسبت به امر ولی دانست و گفت: انسان بی‌حیا با سخره گرفتن مسائل، خود را نسبت به امر ولی بی‌تفاوت می‌بیند و یقیناً این انسان خائن است.
کد خبر: ۸۸۵۰۰۸۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام مومنی در مراسم نخستین سالگرد شهدای خان‌طومان در بهشهر با اشاره به روایات معصومین، بزرگ‌ترین سرمایه و حجت درون را عقل عنوان کرد و افزود: مدافعان حرم شهرستان بهشهر با بهره‌مندی از نعمت عقلانیت به درجه شهادت رسیدند، به‌واقع آنان با حرکت در مسیر عبودیت و بندگی شهادت را به مردم شهرستان هدیه کردند.

وی مراتب عبودیت  را در سه مرحله و در حرف «عبد» خلاصه کرد و گفت: «ع» بیانگر علم وعرفانست و اینکه فرد به‌وجود خدا علم پیدا کند، «ب» از سر واژه بینونت، به معنای جدایی از غیر خدا و باور اینکه خدا هست پس وابستگی از غیر خدا را باید رها کرد، « د» دنو، آخرین درجه رسیدن به خداست و مقامی که به قول حضرت رسول اکرم(ص) مقامی است که هیچ فرشته مقرب و هیچ پیامبر مرسل به آن نمی‌رسد که ایشان رسیدند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: هرکس خدا را بزرگ ببیند غیرخدا در دیدگانش خار و پست می‌شود و اگر زمانی غیر خدا برای کسی عزیز شود یقین بدانید که از مسیر عبودیت دور شده است.

این مسؤول یادآور شد: کاری که شهدا در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند و امروز نیز شهدای مدافع حرم ادامه می‌دهند جهاد در حفظ نظام اسلامی و ارزش‌های آن است و این امر از جان برتر و بالاتر است چراکه آنان معرفت نسبت به خدا را کسب کردند.

مومنی با بیان اینکه اهل معرفت به دنبال تزویر و ریا نیستند و رضایت خداوند برایشان در اولویت است خاطرنشان کرد: کسانی که در مسیر عبودیت و بندگی گام بر می‌دارند اهل منیت و تظاهر نیستند، سیره و روش عملی شهدای دیروز و امروز الگو و سبک زندگی جوانان فردای ماست.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: همه ما باید توجه کنیم با چه کسانی نشست داریم و با بیگانگان که ما را از بندگی خدا دور می‌سازند معاشرت نکنیم و هرگز از آنان به‌عنوان الگو در زندگی استفاده نکنیم، متاسفانه برخی این مهم را فراموش کرده‌اند و با افرادی هم سفره شده‌اند که غرق در تعلقات مادی و دنیایی هستند.

وی با اشاره به امتناع شهید رجایی در خصوص انتشار تبلیغ دروغین جهت رای‌آوری بیان کرد: در عصر حاضر دروغ گفتن به امر عادی در زندگی روزمره تبدیل شده است و فراموش نکنیم که دروغگویی از خوردن مشروب ناپسندتر است.

مومنی با استناد به احادیث حضرت محمد به تشریح نشانه‌های انسانهای جاهد پرداخت و گفت: عدم کوتاهی در فرایض واجبات و دوری از محرمات، دائم الذکر بودن و کمتر سخن گفتن وعدم تمسخر دیگران از نشانه‌های انسانهای جاهد است که موجب نزدیکی به‌ خدا و بهره‌مندی از رحمت خداوند می‌شود.  

این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر خداوند اراده به هلاکت فرد یا جامعه‌ای بکند بی‌حیایی، خیانت، امین نبودن، خارج شدن از مدار اخلاق و بی‌ایمانی بر او غالب می‌شود و فردی که برخوردار از این اوصاف شود او یک شیطان به تمام معناست.

مومنی بی‌حیایی را بی‌تفاوتی نسبت به امر ولی دانست و گفت: انسان بی‌حیا با سخره گرفتن مسائل، خود را نسبت به امر ولی بی‌تفاوت می‌بیند و یقیناً این انسان خائن است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها