6 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کرمان در اعتراض به عدم پخش زنده مناظرات انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر کردند.
کد خبر: ۸۸۵۰۰۹۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰

به گزارش  خبرگزاری بسیج در کرمان؛ 6 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کرمان در اعتراض به عدم پخش زنده مناظرات انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر کردند.
منتن بیانیه به شرح زیر می باشد:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

«این مناظره‌ها تو دهن آن کسانی زد که از بیرون تبلیغ میکردند که این رقابتها نمایشی است، واقعیت ندارد. دیدند نخیر، واقعیت دارد؛ جدی در مقابل هم ایستاده‌اند، با هم بحث میکنند، با هم استدلال میکنند. بنابراین مناظره‌ها و گفتگوها بسیار از این جهت مثبت بود.» (رهبر معظم انقلاب - ۸۸/۰۳/۲۹)

اعضای محترم کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری

پس از آنکه وزیر کشور از غیرزنده بودن مناظرات انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ خبر داد، جنبش دانشجویی به عنوان بخشی از جریان مومن انقلابی بر خود و‌‌ظیفه دانست که مراتب اعتراض خود را نسبت به این اقدام که خود نوعی بی‌احترامی نسبت به ملت شریف ایران می‌باشد را اعلام کند.

با توجه به اهمیت رسانه و بنا به تجارب سال‌های اخیر، رسانه ملی به عنوان محوری‌ترین مرجع شناخت کاندیدای اصلح در انتخابات ریاست جمهوری بوده است. پخش زنده مناظرات ریاست جمهوری نقش به سزایی در افزایش مشارکت مردم در صحنه انتخابات و کمک به افکار عمومی در جهت شناخت هرچه بهتر و بیشتر کاندیداها داشته است. مناظرات زنده توانسته است فرصت مناسب و برابر را برای تمامی جناح‌ها و کاندیداها ایجاد کند که خود همین امر نشان دهنده‌ی آزادی بیان در رسانه‌ ملی آن‌هم با توجه به تهمت‌های ناروایی که به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران زده می‌شود.

عدم پخش زنده مناظرات فرصت به وجود آمدن شبهه "سانسور" را ایجاد می‌کند و زمین‌بازی‌ای را برای مانور رسانه‌های معاند با نظام و انقلاب اسلامی فراهم می‌آورد که نظام را در معرض اتهام "شعار آزادی بیان در گفتار و نه در عمل" قرار می‌دهد.

اعضای محترم کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری! شما با تصویب مناظرات ضبطی فضائی را علیه خود ایجاد کرده‌اید که ممکن است در آن به سانسورچی بودن و حمایت از یک جریان خاص متهم شوید! کما اینکه این تصمیم نابخردانه، راه را برای فرار رو به جلوی برخی از کاندیداهای باز می‌گذارد.

جدای از تمام موارد مطرح شده، غیر زنده بودن مناظرات باعث کاهش اقبال افکار عمومی به صدا و سیمای جمهوری اسلامی و استقبال جامعه از رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های اجتماعی خواهد شد. در این وانفسای شبهات رسانه‌های معاند و شایعات شبکه‌های اجتماعی، قطعا رسانه ملی می‌تواند نقش مثمرثمرتری را به نسبت سال‌های قبل ایفا کند. و تا کی نظام اسلامی باید تاوان تصمیم‌های برخی از مسئولین خود را بدهد؟

در آخر این بار فریاد می زنیم و باز هم می گوییم تا روشنگری شود و بدانند که و وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ.

امیدواریم که مسببان این تصمیم عجیب و نابه‌جا در پیشگاه حضرت حجت (عج) و خداوند متعال شرمنده نباشند...


ارسال نظرات