سپاه پاسداران توانسته با ورود موفق خود به حوزه اقتصاد شاخصه های توسعه ای را در سطح استان ایلام رونق بخشد.
کد خبر: ۸۸۵۰۱۰۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، دوم اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشورمان بعنوان تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نامگذاری شده است؛ روزی که اهمیت این نهاد مقدس بر هیچ کسی پوشیده نیست.

یادآور تدبیرحکیمانه امام خمینی (ره) در تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که ایستادگی در برابر ابرقدرت های شرق و غرب را سرلوحه کار خود قرار داد تا عزت و افتخار حسینی را بیش از پیش نصیب ملت غیور ایران کند.یکی از نهادهایی که پس پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در اردیبهشت ماه سال 1358 شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گامی اساسی در راه سازمان دهی این نهاد برداشت.در آن زمان، دستگاه دفاعی و امنیتی بازمانده از دوره پهلوی، به پاک سازی و بازسازی نیاز داشت که بر اساس همین نیاز، کمیته های انقلاب اسلامی با حضور و شرکت فعال مردم در مساجد به صورت خودجوش تشکیل شد تا از فعالیت ناجوانمردانه ضدانقلابیان در داخل کشور جلوگیری کند و توطئه های دشمنان را خنثی نماید.در حقیقت هدف از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن و کوشش در راه تحقق آرمان های الهی و گسترش حاکمیت قانون بود که البته تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی از راه همکاری با دیگر نیروهای مسلح و آموزش نظامی، از دیگر اهداف تشکیل این نهاد شمرده می شود. کارنامه سه دهه پر افتخار سپاه در عرصه‏‌هاى مختلف، امیدهاى فروانى را بر مسؤولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسر جهان ایجاد نموده است.

شاخصه های توسعه ای سپاه در استان ایلام

اما آنچه در این برهه از زمان مشخص است اینکه سپاه در اکثر حوزه ها توانسته با ورود موفق خود حرفی را برای گفتن داشته باشد؛ به خصوص در بحث اقتصاد که این سال ها بعنوان یک دغدغه مورد تأکید فراوان رهبری است.

همانطور که می دانیماستان ایلام به نسبت سایر استان ها از استان های کمتر توسعه یافته به شمار می آید، شرايط ويژه اقتصادي و منابع عظيم خدادای دو ظرفیت نهفته استان محسوب می شوند که بکارگیری هر یک از این عوامل راه را برای شکوفایی هر چه بهتر اقتصاد و زندگی مردم هموار خواهد نمود.

شناسایی ظرفیت های اشتغالزایی در مرکز و تک تک شهرستان های استان نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری و جذب تسهیلات اعتباری در پی خواهد داشت و مهمتر اينكه موجب رشد اشتغال خواهد شد.

اما مسئله ای که باید بیشتر بدان اشاره کرد اشتغال در روستاها و مناطق محروم است که باید بعنوان اولویت قرار گیرد، در همین راستا سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام برای شناسایی ظرفیت اشتغال جوانان در مناطق مختلف و به سرانجام رساندن این مهم ، برنامه ها و اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی را در نظر گرفته است.

کیفیت اجرای طرح‌های اشتغالزایی سازمان بسیج سازندگی بر کسی پوشیده نیست، بسیج سازندگی سپاه استان ايلام با شناسایی منابع مهم ظرفیت‌های تولیدی هر شهرستان از استان ایلام امکانات بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال بویژه در روستاها فراهم کرده است که توجه به این طرح‌ها تحول مهمی در اشتغال ایجاد خواهد کرد.
اجرای دو هزار و 800 هزار طرح محرومیت زدایی بسیج سازندگی
محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال با کمک به محرومان در برنامه های بسیج سازندگی استان ایلام قرار گرفته واقشار بسیج از جمله بسيج دانشجویی، بسیج دانش آموزی و بسیج محلات در اين زمينه فعال بوده و از طریق سپاه، سازمان بسيج مستضعفين و همچنين افراد خیّر اعتبار مورد نياز جهت اجراي اين طرح ها تأمين مي گردد.
بسیج سازندگی در دو شاخه محروميت زدايي و اشتغالزايي فعالیت های خود را ادامه می دهد که ساخت مسجد ، مدرسه ، غسالخانه و غیره در جهت محرومیت زدایی و اجرای پروژه های سازندگی با محوریت اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال است.
بسیج سازندگی سپاه استان ایلام توانسته در شهرستان ها آموزش های لازم مربوط به هر کدام از این طرح ها را ارائه کند که تسهیلات این طرح ها در اختیار صاحبان آنها قرار داده شده و با اجرای آن اشتغالزایی بسیاری برای جوانان جویای کار ایجاد خواهد شد؛ همچنین به هر کدام از شهرستان ها سهمیه های مربوط به خود داده شده که در حال اجرا بوده و در هفته آتی عملیاتی خواهد شد.
تولیداتی که از این طرح ها بدست آمده در موارد مصرفی مختلف از جمله تولید قارچ، روانه بازار مصرف شده که فروش خوبی هم در این محصول که با حمایت های بسیج سازندگی بوده رقم خورده است.

ارسال نظرات