خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین گفت: هر عقل سلیمی می‌فهمد فردی که مورد حمایت اشرار، مستکبران و دشمنان ملت باشد، به درد ریاست جمهوری نمی‌خورد.
کد خبر: ۸۸۵۰۱۳۴
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج درقزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، با اشاره به مناسبت‌های پیش رو اظهار داشت: یکی از این مناسبت‌ها، تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب بود.

وی افزود: اگر بخواهیم این نهاد را بشناسیم، ساعت‌ها وقت لازم است، خوشبختانه مردم انقلابی به خوبی با عملکرد آن آشنایی دارند.

امام جمعه قزوین با اشاره به نقش سپاه در تمام امور جامعه ادامه داد: نخستین نقش سپاه، مقابله با پدیده نفاق است و در این زمینه منافقانی که آمدند و رئیس جمهور وقت، بنی‌صدر، با آن‌ها هم رأی شدند، اگر نیروهای سپاه نبودند، به امر اجانب، بلاهای بسیاری بر سر کشور می‌آمد.

عابدینی عنوان کرد: اما به برکت سپاه پاسداران و نیروهای تحت امر سپاه، این خیانت و جنایت از سر راه انقلاب برداشته شد.

وی بیان کرد: دومین نقش سپاه، حضور در دفاع مقدس بود و در حال حاضر وظیفه ما انتقال اهداف دفاع مقدس و حضور بی‌نظیر سپاه در هشت سال جنگ تحمیلی به نسل بعدی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اگر انسجام سپاه با نیروهای دیگر نبود، امنیت و آرامش موجود، در کشور وجود نداشت.

* نقش سپاه در عرصه سازندگی

عابدینی خاطرنشان کرد: سومین نقش سپاه در عرصه‌های برون‌مرزی بود و اگر سپاه در دمشق و عراق با داعش مقابله نمی‌کرد، امروز ما باید در قزوین و تهران مقابل این نیروی جنایتکار ضددین می‌ایستادیم.

وی افزود: چهارمین نقش سپاه، در عرصه سازندگی است و پروژه های بسیار بزرگ و عظیمی از طریق سپاه مدیریت می‌شود که از جمله آنان پروژه‌های راهسازی، سدسازی، کشاورزی، صنایع خودروسازی و غیره است.

امام جمعه قزوین تشریح کرد: پنجمین نقش سپاه در صنایع دفاعی و موشکی است که تضمین‌کننده امنیت ایران و دیگر کشورها و قوت قلب همه آزادی‌خواهان در سراسر جهان است.

عابدینی بیان کرد: مناسبت بعدی در این ماه، شهادت امام موسی‌کاظم(ع) است که ضمن تسلیت به این مناسبت، باید بدانیم که ایشان بسیار مظلومانه در زندان‌های دشمنان دین به شهادت رسیدند اما نقش امامت خود را در بدترین شرایط همچنان ایفا کردند.

وی مطرح کرد: مناسبت دیگر، بحث انتخابات است و در این خصوص عده‌ای امر انتخابات را به سخره گرفتند که نیتشان را فقط خدا می‌داند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: افرادی که تأیید شدند، باید بدانند ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که مؤمن، صادق و درستکار باشد و برای خدمت به مردم عمل کرده و گام بردارد.

در مقابل قانون تسلیم باشیم

عابدینی اضافه کرد: رئیس جمهوری می‌خواهیم که آمریکا، اسرائیل، انگلیس و منافقان از او خوششان نیاید و دست‌نشانده مستکبران و منافقان نباشد.

وی یادآور شد: هر عقل سلیمی می‌فهمد فردی که مورد حمایت اشرار، مستکبران و دشمنان ملت باشد، به درد ریاست جمهوری نمی‌خورد؛ رئیس جمهوری که جناحی به این امر نگاه کند، همانند کودکی است که در مسند ریاست نشسته و لیاقت رئیس جمهور شدن را ندارد.

امام جمعه قزوین با بیان این‌که رئیس جمهور آینده باید مؤمن، صادق و کارآمد باشد، گفت: دولتی را بر سر کار بیاوریم که متعدیان به حقوق ملت را ذخایر نظام معرفی نکند.

عابدینی با اشاره به اعلام تأیید صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد: همه موظف به تبعیت از قانون و پذیرش نظر شورای نگهبان هستیم و باید در مقابل قانون تسلیم باشیم.

وی در این خصوص ادامه داد: برخی از کسانی که در لیست تأیید صلاحیت‌ها نبودند انسان‌های شایسته‌ای هستند اما با روشن‌بینی، آگاهی و بصیرتی که داشتند به شورای نگهبان نامه نوشتند و تشکر کرده و گفتند که ما برای رضای خدا آمدیم اما مصلحت نظام این بود که در عرصه حضور نداشته باشیم و ما هم تسلیم قانون هستیم.

رئیس جمهور آینده را بر اساس معیارهای رهبری انتخاب کنیم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید رئیس جمهور آینده را بر اساس معیارهای رهبری، دینی و انقلابی انتخاب کنیم، بیان کرد: رئیس جمهور آینده ایران باید مؤمن، صادق و کارآمد باشد تا بتوانیم مشکلات کشور را از پیش رو برداشته و به اهداف والای نظام اسلامی دست پیدا کنیم.

عابدینی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آینده جمهوری اسلامی باید رئیس جمهور همه مردم باشد و به جناح و جریان خاصی وابستگی نداشته باشد تا کابینه او بتواند در مقابل اختلاس‌گران و متعدیان به حقوق ملت ایستاده و برای منافع حزبی آن‌ها را ذخایر نظام معرفی نکند.

وی با تأکید بر این‌که رئیس جمهوری که نگاه حزبی دارد کارایی نخواهد داشت، یادآور شد: رئیس جمهور آینده باید رئیس جمهوری باشد که دل مؤمنان با او قوت بگیرد و مسلمانان او را پناه و قوت قلب خود بدانند.

خطیب جمعه قزوین عنوان کرد: رئیس جمهور آینده ایران باید کسی باشد که آمریکا، انگلیس، اسرائیل و منافقان علاقه‌ای به او نداشته باشند و در رسانه‌های خود از او تبلیغ نکنند و اگر شخصی این گونه بود یقیناً به کار ملت ایران نمی‌آید.

عابدینی به شیوه‌های آمریکا برای تأثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره و تأکید کرد: آمریکایی‌ها از سه شیوه استفاده می‌کنند تا شخص مورد نظر خود را به عنوان رئیس جمهور آینده ایران انتخاب کنند.

* دارا بودن روح مقاومت و انقلابی در ایام انتخابات

وی افزود: یکی از شیوه‌ها «تطمیع» است و آمریکایی‌ها می‌خواهند با این شیوه در مردم طمع ایجاد کنند تا به شخص مورد نظر آن‌ها رأی دهند اما سابقه بد آمریکایی‌ها به مردم هوشیار و بیدار ایران اسلامی ثابت کرده است که آن‌ها هیچ‌گاه به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین استفاده از «تزویر» را شیوه دیگر آمریکایی‌ها برای روی کار آوردن شخص مورد نظر خود دانست و اضافه کرد: آمریکایی‌ها از تزویر استفاده می‌کنند تا مردم از آرمان‌های خود دست بردارند و در نهایت رئیس جمهوری را انتخاب کنند که مورد علاقه آمریکایی‌ها باشد.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: آمریکایی‌ها از «تهدید» هم به عنوان یک گزینه مهم برای ایجاد رعب و وحشت در مردم استفاده می‌کنند تا به کاندیدای مورد علاقه آن‌ها رأی بدهند اما ملت ما نشان داده‌اند که هیچ‌گاه از تهدید آمریکایی‌ها هراسی نداشته‌اند و محکم در مقابل زیاده‌خواهی‌های آن‌ها می‌ایستند.

وی تأکید کرد: باید روح مقاومت و انقلابی خودمان را در ایام انتخابات نشان دهیم و رئیس جمهوری را برگزینیم که انقلابی، مؤمن و برخاسته از دین و قرآن باشد و اگر این هدف محقق شود، قطع به یقین مشکلات جامعه هم برطرف می‌شود و به اهداف والای نظام دست پیدا می‌کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها